ارتش میانمار وضعیت اضطراری در این کشور را ۶ ماه تمدید کرد

تهران-ایرنا- همزمان با دومین سالگرد کودتای نظامی میانمار, مقامات نظامی این کشور روز چهارشنبه وضعیت اضطراری میانمار را شش ماه تمدید کردند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "تی ار تی", این تصمیم می‌تواند انتخاباتی که ارتش میانمار اعلام کرده بود و در ماه اوت برگزار خواهد کرد، به تعویق‌اندازد.

در دومین سالگرد کودتا، رسانه‌های دولتی این کشور اعلام کردند که شورای دفاع و امنیت ملی با درخواست مین آنگ هلینگ، رئیس حکومت نظامی، برای تمدید وضعیت فوق العاده موافقت کرده است.

ماینت سوئه، سرپرست ریاست جمهوری روز چهارشنبه گفت: «وضعیت اضطراری از اول فوریه به مدت شش ماه دیگر تمدید خواهد شد.»

با توجه به قانون اساسی میانمار، تمدید وضعیت فوق العاده, تاریخ برگزاری انتخابات را به عقب می‌اندازد.

به گزارش ایرنا, آمریکا و کشورهای غربی روز سه‌شنبه همزمان با دومین سالگرد کودتای نظامی در میانمار، تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور اعمال کردند و مقامات انرژی و اعضای حکومت نظامی میانمار را در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن تحریم‌هایی را علیه کمیسیون انتخابات، شرکت‌های معدنی و مقامات انرژی میانمار اعمال کرده است.

سخنگوی وزارت خزانه داری گفت که این نخستین باری است که واشنگتن مقامات شرکت نفت و گاز میانمار را تحریم می‌کند.

کانادا، استرالیا و انگلیس نیز تحریم‌هایی را علیه میانمار اعلام کرده‌اند.

ارتش میانمار بار دیگر در فوریه ۲۰۲۱ کودتا کرد و آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل را که در انتخابات میانمار پیروز شده و رهبری این کشور را در دست گرفته بود، به زندان انداخت. اتحادیه کمک به زندانیان سیاسی گفته که از آن هنگام تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر بدلیل اتهامات سیاسی راهی زندان شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار در ۷۴ سال گذشته در تاریخ یکم دی ماه جاری علیه میانمار قطعنامه صادر کرد و از این کشور خواست ضمن توقف خشونت‌ها، زندانیان سیاسی را آزاد کند.

میانمار از آغاز کودتا در این کشور با سرکوب مرگبار معترضان، فروپاشی اقتصادی و مهاجرت دسته جمعی پناهجویان رو به رو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha