۱۹ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه‌ کردند

رشت - ایرنا - مدیربیمه کشاورزی بانک کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی در استان برای سال زراعی جدید از "مهر" تاکنون، افزون بر ۱۹ هزار نفر نسبت به خرید بیمه‌نامه اقدام کردند.

پیمان عبداللهی‌فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تمدید مهلت بیمه‌پذیری محصولات باغی، تنه درختان و زراعت‌های پاییزه تا ۳۰ بهمن ماه امسال، اظهار کرد: زمان تعیین شده برای بیمه محصولات گندم و چای تا پایان سال و بیمه شالیزارها تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ محصول کشاورزی و عوامل تولید تحت پوشش خدمات بیمه کشاورزی است، اضافه کرد: کشاورزان استان گیلان برای خرید بیمه‌نامه به نمایندگی‌های بیمه، شعب بانک کشاورزی، مدیریت‌ها و مراکز جهادکشاورزی مراجعه کنند.

مدیربیمه کشاورزی بانک کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی فرصتی برای کشاورزان به منظور بیمه‌گذاری محصولاتشان است از این‌رو فعالان در بخش‌های زراعی، باغی، دامی و شیلاتی با مراجعه به مراکز یاد شده و خرید بیمه‌نامه، این فرصت را از دست ندهند.

وی بیان کرد: تامین هزینه‌های کشاورزان ناشی از خسارات وارده، ترغیب آنان به تولید محصولات بیشتر و امیدوار بودن کشاورزان نسبت به جبران خسارت‌ها در زمان بحران را از جمله مزایای بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: تعرفه‌های مختلفی برای بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده که انتخاب آن برای کشاورزان اختیاری است.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

این‌ خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

شهرستان های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha