۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85017471
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۱ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

شهرکرد -ایرنا- ۵۱کلاس درس در استان چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه، همزمان با دومین روز از دهه فجر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با حضور در مدرسه گل نراقی فشافویه از طریق ارتباط تصویری به طور همزمان یک‌هزار و ۱۰۰ مدرسه با بیش از ۵ هزار کلاس درس را در ۳۱ استان کشور افتتاح کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: در آیین بهره‌برداری از یک‌هزار و ۱۰۰ طرح آموزشی و کلاس درس کشور، سهم استان ۱۰ طرح آموزشی است که تعدادی از این مدارس به صورت خیرساز است.

سلمان کارگر روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های آموزشی استان در مدرسه خیرساز زنده یاد "علی ضامن احمدی مقدم" در شهر چلیچه افزود: برای احداث این طرح‌های آموزشی در قالب ۵۱ کلاس درس بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان ۴۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیری و مابقی از اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هزینه شده است.

به گفته وی، این طرح‌های آموزشی در شهرستان‌های خانمیزرا، لردگان، بروجن، کوهرنگ و اردل احداث شده است.

وی اظهار داشت: این طرح خیرساز در ۲ طبقه و ۹۰۰ مترزیربنا با ۶ کلاس درس احداث و برای ساخت و تکمیل این طرح آموزشی ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده و تمام امکانات و تجهیزات، آموزشی، نمازخانه و انبار و آزمایشگاه احداث شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۳۰ درصد مدارس احداثی استان توسط خیران در قالب ۲ هزار کلاس درس احداث شده است که اجرای طرح احداث مدارس جدید و همچنین تعمیر و نوسازی مدارس فرسوده و تخریبی نیاز به کمک و حمایت خیران دارد.

احداث مدرسه صدقه جاریه است

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی و کارخیر یک صدقه جاریه است، گفت: تا زمانی که این مدارس خیرساز برپاست و دانش‌آموزان در این مدارس آموزش می‌بینند، برای خیران صدقه و خیر نوشته می‌شود.

قدرت‌الله حمزه در این آیین افزود: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده شد که در هر عرصه‌ای که مردم حضور داشته و در صحنه باشند و از توان مردم استفاده شود به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد و این را در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شده است.

وی به حضور مردم در تمام عرصه‌ها در چهار دهه اخیر اشاره کرد و گفت: ارتش و سپاه نیز از نیروهای مردمی است و مردم در طول هشت سال جنگ تحمیلی حضور فعال داشتند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دهه فجر پیام‌رسان حضور مردم برای رسیدن به استقلال و خروج از سلطه بیگانگان است که در آن زمان بیش از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور حکومت داشت و مردم همیشه بیدار ایران و شهدای برای رسیدن به استقلال و خروج از سلطه دشمن قیام کردند و انقلاب را برای کشور به ارمغان آوردند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲۳۰هزار دانش‌آموز در استان چهارمحال و بختیاری در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha