۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84962513
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

خیران مدرسه‌ساز در چهارمحال وبختیاری ۶۲ میلیارد ریال تعهد کردند

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره جشنواره خیران مدرسه‌ساز پس از ۲ سال وقفه در ماه جاری، گفت: خیران مدرسه‌ساز ۶۲ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه را تعهد کردند.

سلمان کارگر روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بیست وچهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان علاوه بر تعهد مالی بیش از چهار هزار و ۴۵۰ مترمربع زمین را نیز برای ساخت مدرسه در مناطق مختلف استان تعهد کردند.

وی به تعهد ۳۰ درصدی ساخت سه مدرسه ۹ و ۶ کلاسه در استان توسط خیران در این جشنواره اشاره کرد و گفت: تعهد احداث مدرسه در تمام شهرستان‌های استان بوده است.

کارگر با اشاره به اینکه نیمی از مدارس استان استاندارد نیست، گفت: ۱۲ درصد این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۰ درصد مدارس احداثی استان توسط خیران در قالب ۲ هزار کلاس درس احداث شده است که اجرای طرح احداث مدارس جدید و همچنین تعمیر و نوسازی مدارس فرسوده و تخریبی نیاز به کمک و حمایت خیران دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ طرح نیمه‌تمام آموزشی با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۳۵ درصد در سطح استان وجود دارد،افزود: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا ،در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در مناطق ۱۷ گانه استان فعال است و ۲۳۰هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند و کمبود فضای آموزشی بیشتر در مناطق سخت‌گذر و محروم شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha