۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85017499
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

فرار ملوان از منطقه خطر با برتری در دربی شمال کشور

رشت - ایرنا - تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با برتری برابر نساجی مازندران علاوه بر اینکه فاتح نبرد دربی شمال کشور شد از منطقه خطر سقوط نیز فاصله گرفت و خود را به تیم‌های میانه جدول نزدیک کرد.  

به گزارش ایرنا، تیم‌های فوتبال ملوان و نساجی مازندران عصر چهارشنبه در هفته هیجدهم رقابت‌های لیگ برتر کشور در ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران بندرانزلی مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت ملوانان با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند.

ملوانان که هفته قبل شکست سنگینی را مقابل استقلال در تهران متحمل شدند و با چهار گل مغلوب حریف قدرتمند خود شده بودند، در این دیدار متفاوت ظاهر شده و در کل مسابقه تیم برتر میدان بودند.

تنها نماینده گیلان در رقابت‌های لیگ برتر در دیدار برابر نساجی با کنترل میانه میدان بر بازی تسلط داشت و همچنین مدت زمان ارسال توپ از خط دفاعی تا خط حمله این تیم نیز با سرعت مناسبی انجام می‌شد.

همین این امر باعث شد که بارها خطوط میانی و دفاعی تیم نساجی در مقابل حملات سریع ملوان غافلگیر شوند و علاوه بر اینکه در این دیدار ملوانان یک گل به ثمر رساندند، ۲ بار نیز دیرک دروازه باعث شد تا سپیدپوشان انزلی به گل نرسند.

به هر حال این پیروزی برای ملوان بسیار ارزشمند بود چون علاوه بر اینکه این تیم با نساجی هم امتیاز شد، از سوی دیگر فاصله ملوانان با سه تیم انتهای جدولی بیشتر شد و هم اینک حاشیه امنی برای این تیم ایجاد شده است.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با برتری مقابل نساجی مازندران ۲۱ امتیازی شد و فاصله این تیم با سه تیم انتهای جدولی افزایش مناسبی یافته و هم‌اینک ملوان نسبت به مس کرمان تیم چهاردهم جدول هفت امتیاز و نسبت به تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان(دو تیم انتهای جدولی) ۱۰ امتیاز فاصله دارد که این میزان اختلاف حاشیه امنی را برای نماینده گیلان ایجاد کرده است.

البته ملوانان هفته جاری بازی سختی را باید در اصفهان و برابر ذوب‌آهن انجام دهند که به طور حتم این تیم با روحیه بسیار خوب در این بازی به میدان خواهد رفت و در صورت کسب امتیاز در این دیدار، ملوانان می‌توانند امیدوار باشند که به نیمه اول جدول رده‌بندی نزدیکتر شوند.

این در حالی است که مازیار زارع سرمربی ملوان در نشست خبری پس از بازی با نساجی نیز به دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن اشاره و اظهار کرد که بازی در اصفهان همیشه سخت است ولی می‌رویم که امتیاز خوبی کسب کنیم.

به گفته سرمربی ملوان، این تیم در طول هفته روی این مسابقه و نقاط قوت و ضعف حریف کار خواهد کرد تا با تمرکز مناسب به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود که در این راستا، طرفداران ملوان امیدوارند که این تیم با دست پر از اصفهان بازگردد.

ملوان باید به فکر میانه جدول باشد

اما یکی از کارشناسان فوتبال در خصوص بازی‌های ملوان در دور برگشت و همچنین جایگاه این تیم اشاره و اظهار کرد: ملوانان باید به فکر میانه جدول رده‌بندی باشند و برای حضور در این منطقه از جدول تلاش کنند.

فرار ملوان از منطقه خطر با برتری در دربی شمال کشور

امید هرندی افزود: ما نباید از ملوان این تصور را داشته باشیم که این تیم در منطقه سقوط قرار گیرد چون ملوان هم اینک شرایط خوبی دارد و روند رو به رشد خود را طی می‌کند و انتظار داریم که این روند تا پایان مسابقات نیز ادامه یابد.

وی گفت: گرچه چند سالی شاهد افت ملوان بودیم و این تیم به لیگ دسته اول هم سقوط کرد اما هم‌اینک شاهد ثبات در بخش‌های مختلف این تیم هستیم که به طور حتم این امر تاثیر مثبتی را در نتایج ملوان خواهد گذاشت.

وی که سالها تیم‌های گیلانی را در لیگ‌های مختلف هدایت می‌کرد، ادامه داد: البته یکی از دلایل موفقیت ملوان در شرایط کنونی، حامی مالی این تیم است که به خوبی از ملوان حمایت می‌کند و به طور حتم سهم این حمایت‌کننده مالی در موفقیت‌های ملوان بسیار تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: البته حضور مدیرعامل جوانی همچون پژمان نوری و همچنین کادرفنی این تیم که همگی از اسطوره‌های باشگاه ملوان محسوب می‌شوند، در روند نتیجه‌گیری و همچنین روند رو به رشد ملوان تاثیر مثبتی دارد.

روز خوب ملوان، روز بد نساجی

هرندی به بازی تیم‌های فوتبال ملوان و نساجی که به دربی شمال کشور معروف است نیز اشاره و بیان کرد: ملوان روند رو به رشد خود را طی می‌کند و اگر باخت پرگلش را مقابل استقلال نادیده بگیریم، این تیم در چند هفته اخیر نتایج خوبی را کسب کرده و روند صعودی خود را طی می‌کند.

دروازبان و کاپیتان اسبق تیم منتخب گیلان خاطرنشان کرد: اما نساجی تیم پر نشیب و فرازی است و یک روز این تیم بسیار عالی ظاهر می‌شود اما در دیدار دیگر بسیار ضعیف عمل می‌کند و در دیدار برابر ملوان نیز این تیم اینگونه بود و روز بد و ضعیف تیم نساجی محسوب می‌شد.

وی گفت: همانگونه که شاهد بودیم ملوان می‌توانست چند گل در دیدار برابر نساجی به ثمر برساند که فقط یک بار موقعیت‌های آنان تبدیل به گل شد و حتی ۲ بار نیز دیرک دروازه اجازه نداد تا دروازه نساجی باز شود.

وی افزود: به هرحال ملوان با توجه به شرایط فعلی روند خوب و رو به رشدی را سپری می‌کند و این انتظار می‌رود که این تیم در دیدار آینده خود و مقابل ذوب‌آهن در اصفهان نیز امتیاز کسب کند تا همچنان این روند ادامه یابد.

ابن کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: البته بازی در اصفهان سخت و مشکل است اما همیشه نمایندگان گیلان با اصفهان رقابت سخت و نزدیکی داشتند و اگر ملوان در این دیدار بتواند با پرس مناسب، بازیکنان ذوب‌آهن را تحت فشار قرار داده و بازی را کنترل کند، این انتظار می‌رود که نتیجه مطلوبی را مقابل میزبانش بدست آورد و با کسب حتی یک مساوی بازی را به اتمام برساند.

فرار ملوان از منطقه خطر با برتری در دربی شمال کشور

تاثیر مثبت تماشاگران بر روند نتیجه گیری ملوان

هرندی به حضور تماشاگران نیز اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه بازی ملوان و نساجی با حضور تماشاگران برگزار شد و طبق تصمیمات اتخاذ شده، این روند ادامه خواهد داشت که به طور حتم حضور تماشاگران در بازی‌های خانگی ملوان به نفع این تیم خواهد بود.

وی گفت: تیمهای پرطرفداری همچون ملوان هنگام بازی‌های خانگی می‌توانند از این امتیاز نیز سود ببرند که نمونه بارز آن دیدار ملوان مقابل نساجی بود که تماشاگران با حمایت همه جانبه خود، باعث شدند تا ملوانان با دوندگی و تعصب بیشتر بر بازی تسلط یافته و سرانجام نیز پیروز شوند.

وی ادامه داد: به طور حتم حضور طرفداران پرشور و پرشمار ملوان به این تیم کمک خواهد کرد و این امیدواری وجود دارد که ملوانان در بازی های خانگی خود با حضور طرفدارانش نتایج بهتری را کسب کند.

وی اضافه کرد: به هرحال این انتظار می‌رود که ملوان در لیگ جاری در میانه جدول قرار گیرد و برای سال آینده برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته و با جذب چند بازیکن تاثیرگذار، به فکر حضور بین ۶ تیم برتر باشد که البته باید مشاهده کرد که برای سال آینده تفکرات مدیریتی این باشگاه چه خواهد بود.

هرندی در خاتمه بیان کرد: به هر حال با توجه به شرایط موجود بعید است که دوباره ملوان به تیم‌های انتهای جدول نزدیک شود و انتظار است که روند پیشرفت ملوان همچنان طی شود و این تیم در ادامه رقابت‌های لیگ برتر نتایج بهتری را کسب کند.

با توجه به نظرات این کارشناس فوتبال و همچنین وضعیت کنونی ملوان، این انتظار می‌رود که ملوانان با حضور تماشاگران خود بتوانند نتایج بهتری را نسبت به دور رفت کسب کنند و در نهایت نیز به عنوان یکی از تیم‌های میانه جدولی قرار گیرند.

هم‌اکنون تا پایان هفته هیجدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با کسب ۲۱ امتیاز در مکان جدول رده‌بندی ۱۶ تیمی این مسابقات قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha