استاندار اردبیل: مدل‌های مدیریتی نیازمند تحول است

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم تحول در مدل‌های مدیریتی گفت: با توجه به وجود برخی بروکراسی‌های زائد و طولانی در اقدامات مدیریتی و اجرایی، تفویض اختیار از مرکز کشور به استان در انجام بعضی از امور حائز اهمیت است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سیدحامد عاملی در نشست با اعضای جمعیت حامیان انقلاب اسلامی اظهار کرد: تشکل‌های مردمی و انقلابی نقش مهمی در حل مسائل، تبیین کارآمدی نظام، کمک به راهبری انقلاب اسلامی‌، حفظ آرمان‌ها و یاری دولت‌ها دارند.

استاندار اردبیل ادامه داد: نسل نوجوان و جوان نیاز به مبانی دارند و لازم است با اهمیت دادن به این موضوع، اهداف و گفتمان‌های انقلاب به‌صورت شفاف تبیین و تدوین و به نسل جدید منتقل شود.

عاملی بیان کرد: در دوران خیانت‌بار پهلوی بسیاری از مناطق کشور از جمله سرچشمه‌های مهم آبی و مهم‌ترین مناطق نفت‌خیز به کشورهای همسایه واگذار شد و این اقدام نتیجه وابستگی حکومت پهلوی به کشورهای بیگانه بود.

وی تصریح کرد: وابستگی مطلق حاکمیت ایران به بیگانگان، پس از انقلاب اسلامی قطع شد و در دوران انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی، مردم به‌عنوان پشتیبانان حاکمیت از کشور دفاع کرده و با دادن جان و مال خود اجازه ندادند وجبی از خاک وطن به دست دشمن بیفتد.

استاندار اردبیل به اقدامات انجام‌یافته در استان اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در یک‌سال اخیر به پروژه‌های استان تزریق شد و ۱۰ هزار میلیارد ریال هم از محل تهاتر نفتی به استان تخصیص یافته است و در مجموع استان اردبیل طی این مدت موفق به جذب حدود۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار شده و این در حالی است که در چهار سال پیش از آن، کل اعتبار جذب‌شده به استان از منابع مختلف ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

عاملی افزود: طی یک‌سال گذشته، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای پیشرفت استان اردبیل در بخش‌های مختلف زیرساختی و اقتصادی مورد توجه جدی قرار گرفته است تا بتوان شاخص‌های مختلف استان را که نسبت به متوسط کشوری در وضعیت نامناسبی قرار دارد، ارتقا داد.

تزریق اعتبارات مناسب برای تقویت زیرساخت‌های استان اردبیل

وی بیان کرد: برای تقویت زیرساخت‌های استان اردبیل به‌عنوان زیربنای پیشرفت، اقدامات خوبی در یک‌سال گذشته در زمینه جاده‌ها، فرودگاه، راه‌آهن، برق و گاز انجام و یا آغاز شده تا نیاز استان را برای چند دهه آینده تأمین کند، از جمله موضوع راه‌ها که اعتبارات مناسبی تزریق شده و بزرگراه شمال - جنوب استان در حال اجرا است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در خصوص پروژه راه‌آهن پس از سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل و اختصاص منابعی از این محل، پروژه بدون توقف و به‌صورت جدی در حال اجرا است و تلاش می‌شود قطعات مهم و بحرانی این پروژه تا آخر سه ماهه اول سال آتی اجرا شده و به شرکت راه‌آهن برای ادامه مراحل و ورود به مرحله بهره‌برداری تحویل داده شود.

عاملی ادامه داد: در حوزه برق نیز پنج پست ۶۳ کیلوولت در سراسر استان اردبیل فعال است و در دهه فجر سال جاری نیز یک پست ۲۳۰ در مشکین‌شهر افتتاح می‌شود و در خصوص گاز هم مجوز اجرای خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل اخذ و اجرای خط انتقال دوم از اردبیل به شمال استان هم آغاز شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل آغاز شده که آب‌رسانی به ۹۰ روستا در دهه مبارک فجر امسال تکمیل می‌شود.

افزایش تولیدات بخش‌های مختلف استان اردبیل در دستور کار است

استاندار اردبیل گفت: در حوزه اقتصادی شاهد عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان اردبیل هستیم و به همین دلیل میزان اشتغال در منطقه پایین بوده که برای رفع این معضل، افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، خدمات گردشگری و خدمات حمل‌ونقل هدف‌گذاری شده است.

عاملی بیان کرد: یک ظرفیت مهم برای افزایش تولیدات کشاورزی و اشتغال استان اردبیل، پایاب سدها از جمله پایاب سد خداآفرین بوده و با بهره‌برداری از این پروژه نیمه‌تمام، نزدیک به یک‌میلیون تن به تولیدات کشاورزی و باغی استان و کشور افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: اقدامات مورد نیاز برای تکمیل پایاب خداآفرین با تمام تلاش و با وجود برخی سختی‌ها در حال انجام بوده و تکمیل آن نیازمند ۴۰۰۰میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار اردبیل افزود: همچنین برای افزایش اشتغال در حوزه صنعت استان اردبیل، ۱۵ واحد صنعتی در حال توسعه انتخاب شده است تا با انجام حمایت‌های لازم از این واحدها، نزدیک به ۱۲هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha