۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85513377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال از مهر با نونواری ۸۰۰ مدرسه خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: زیباسازی و رنگ آمیزی ۸۰۰ مدرسه استان در قالب طرح «شهید عجمیان» در دستور کار قرار گرفت.

ابوالقاسم اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح شهید عجمیان با هدف شاداب سازی فضای آموزشی در زمینه های رنگ آمیزی، زیباسازی و تعمیرات میز و صندلی برای استفاده بهینه از امکانات موجود اجرا می شود.

به گفته وی؛ ۳۲۰ مدرسه استان سال گذشته در قالب طرح شهید عجمیان زیباسازی شد.

اکبری افزود: این طرح با همکاری گروه های جهادی اجرا می شود و از همه مردم و نیکوکاران می خواهیم در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهید والامقام عجمیان از فعالان حوزه اقدامات جهادی بوده است که با فعالیت در گروه های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم برخوردار داشت و بر این اساس آموزش و پرورش با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه های جهادی گذاشته است.

ارزیابی ۵۸۰ نفر برای جذب در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اعلام نتایج رشته های دبیری و مشاغل کیفیت بخشی گفت: به زودی فرایند مصاحبه و ارزیابی ۵۸۰ نفر برای ۳۰۲ پست در آموزش و پرورش استان آغاز خواهد شد.

اکبری افزود: برای جذب معلم در رشته آموزش ابتدایی استان نیز ارزیابی ۸۶۰ نفر در ۳۹ حوزه انجام شد و به زودی نتایج آن اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی ۵.۷ مترمربع و در کشور ۵.۲ مترمربع است و این استان در این شاخص در جایگاه ۱۷ استان های کشور قرار دارد، این استان در طبقه بندی های وضعیت سرانه آموزشی در وضعیت زرد قرار گرفته است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha