استاندار خراسان جنوبی خواستار توجه ویژه به ایثارگران مناطق محروم شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است به جامعه ایثارگری استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی توجه ویژه‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت عصر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با نخبگان، کارآفرینان، تشکل‌ها و اعضای هیات اندیشه‌ورز شاهد و ایثارگر خراسان جنوبی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: ایثارگری‌هایی که این قشر در گذشته انجام دادند و الان انجام می‌دهند با ارائه خدمات همخوانی ندارد و فاصله زیاد است که باید کم شود.

وی گفت: در سفرهای قبلی قول‌ها و مصوباتی برای جامعه ایثارگری داشتیم اما روند تخصیص اعتبارات بسیار پایین بود و درخواست ما این است که تخصیص اعتبارات خانواده شاهد و ایثارگر استان‌های کم‌برخوردار ویژه‌تر دیده شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: جامعه ایثارگران همچنان در مدار انقلاب و نظام هستند و در شرایط کنونی هم ایثارگری می‌کنند که باید فاصله ایثارگری و خدمتی که ما به آنان می‌دهیم کم شود هرچند این افراد حمایت هم نشوند پای نظام و انقلاب خواهند بود اما نیاز است بیش از گذشته از جامعه ایثارگری حمایت کنیم.

وی گفت: در اغتشاشات اخیر برخی خواص از مدار انقلاب خارج شدند اما جامعه ایثارگری همچنان در مدار انقلاب و ولایت مانده‌اند.

قناعت بیان کرد: دولت سیزدهم میراث‌دار مشکلات اقتصادی دولت گذشته است و یکسری محدودیت‌های اعتباری دارد اما نیاز است که به جامعه ایثارگری توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت هشت تشکل جامعه ایثارگری استان و ۱۲ کارآفرین افزود: درخواست ما این است که منابع تسهیلاتی اختصاصی برای کارآفرینان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شود که اگر به هر دلیل قادر به استفاده از سرفصل‌های بودجه‌ای نبودند از این منابع بهره‌مند شوند.

جمعی از نخبگان، کارآفرینان و اعضای هیات اندیشه‌ورز شاهد و ایثارگر نیز در این نشست به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند و با ارائه راهکارهایی برای حل برخی مشکلات خواستار توجه ویژه به این موضوعات شدند.

همچنین در نشست تشکل‌های ایثارگری با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه همکاری به منظور ایجاد مرکز نوآوری شاهد امضا شد.

این تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، پارک علم و فناوری و مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به امضا رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه، همکاری و تعاملات هم‌افزا در راستای شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری در جامعه هدف شامل اعضای بنیاد شهید و ایثارگران از طریق ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی مورد نیاز، اختصاص فضای کار، ایجاد و شکل‌گیری استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین مبتنی بر فناوری و نوآوری شرکت‌های دانش بنیان، توسعه توانمندی اعضا و سایر موارد است.

این تفاهم‌نامه‌ها براساس سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز ایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی ایثارگران به صورت پایدار، منعقد می‌شود و با ایجاد این مراکز، زمینه لازم برای شکوفایی توان و ظرفیت، ارائه پیشنهادات و طرح‌های ایثارگران با دانش و تحصیلات فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha