۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85017939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورداری از مزایای مناطق نفت خیز حق مردم مرزدار مهران است

ایرنا – ایلام – نماینده مردم حوزه شمال استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم شهید پرور و سلحشور مهران دین خود را به نظام ادا کرده اند، گفت: برخورداری از مزایای مناطق نفت خیز و گازخیز حق قانونی مردم مرزدار مهران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر بسطامی روز پنج شنبه در جلسه منتخبین و معتمدین شهرستان مرزی مهران با حسن بهرام نیا, استاندار ایلام، اظهار کرد: اعتقاد دارم فاصله مهران آنچه که باشد و الان هست، از متر تا کیلومتر است.

وی ابراز کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی و ذاتی قانونگذاری و نظارت را بر عهده دارد، در این راستا نیز برای پیگیری امور مردم ۴ سوال از وزرای نفت در خصوص چنگوله، اقتصاد در خصوص بازارچه های مرزی مهران، چنگوله و چیلات، وزیر نیرو در خصوص سد گُدارخوش و وزیر بهداشت در خصوص نیازهای درمانی این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم شهرستان مهران سد گدارخوش بود که با تلاش همه مسئولان استان در همین هفته جاری و همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی این سد در شهرستان مرزی مهران کلنگ زنی می شود.

بسطامی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ میلیارد تومان برای طرح توسعه امامزاده صالح (ع) و ۲ میلیارد تومان برای ساماندهی یادمان سه راه جندالله اختصاص یافته است، ابراز کرد: امسال روستای بلوطستان برای اولین بار گازشکی می شود و راه آن توسعه پیدا می کند، در این خصوص ۵ میلیارد تومان برای روستای بلوطستان و ۵ میلیارد تومان برای چالاب چنگوله و راه های این دو روستا اختصاص یافته است.

نماینده مردم حوزه شمال استان ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اخیرا برای پارک مهران ۵ میلیارد تومان از وزارت نفت بودجه اختصاص یافته است، برای زمین های ورزشی آموزش و پرورش بالغ بر یک میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان مرزی مهران حق دارند که مزایای نفت و گاز در این شهرستان بهره مند شوند، گفت: در چند سال گذشته در راستای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی، ۲۰ میلیارد تومان برای جاده کمربندی مهران اختصاص یافته است،

بسطامی با بیان اینکه جاده ایلام به صالح آباد و مهران جزو پروژه های مهم استان به شمار می رود که لازم است هر چه سریعتر این مسیر تکمیل شود، یادآور شد: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است کلیه پروژه های استان ایلام از محل اعتبارات تملک دارایی های ۱۴۰۱ به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha