۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85019022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه نجات اقتصاد کشور از مشکلات موجود، فراهم‌کردن بستر حضور مردم است

گنبدکاووس- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به باور و اعتماد امام راحل به مردم، گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور از مشکلات موجود، فراهم‌کردن بستر حضور مردم در اجزای گوناگون اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد دهنوی روز شنبه در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر گالیکش اظهار کرد: امام راحل در زمان حیات خود هیچگاه به جریان و گروه سیاسی خاصی متوسل نشد و مستقیم و صادقانه با مردم سخن گفت و نتیجه این رویکرد حضور پررنگ مردم در کمک به مدیریت امور مختلف کشور بود.

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری از این ویژگی شاخص امام راحل، گفت:مدیران استانی و شهرستانی می‌توانند با اعتماد به مردم زمینه حضور و مشارکت بیشتر آنان را در اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی با هدف توسعه فراهم کنند.

معاون استاندار گلستان افزود: اگر از فرصت حضور مردم به خوبی استفاده نکنیم جا برای استفاده دیگران فراهم می‌شود که نتیجه آن اغتشاشات اخیر خواهد بود چرا که خیلی از دختران و پسران دخیل در این جریانات از این مساله گلایه داشتند که آنگونه که باید درباره انقلاب و مسائل مختلفی مانند حجاب برایشان صحبت نشده است.

دهنوی، گالیکش را یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های استان گلستان دانست و گفت: حضور استاندار و مدیران استانی در گالیکش برای بازدید از ظرفیت‌ها و بررسی مشکلات در کنار تخصیص اعتبارات خوب از محل سفر استانی اسفندماه سال گذشته رییس جمهور، برای کمک به پیشرفت و توسعه این شهرستان بوده است.

وی اظهار کرد: جاده گالیکش - مینودشت و از آن طرف تا کلاله بزرگترین زخم کهنه این منطقه است لذا تمام تلاش خود را برای کمک به رفع چالش‌های این شهرستان با افزایش سهم آن از محل منابع اعتبارات دولتی به کار گرفتیم و امیدواریم با همراهی مردم روز به روز شاهد توسعه و پیشرفت آن باشیم.

معاون استاندار گلستان گفت: همچنین برای سرعت گرفتن کارها خیلی از امور مانند تسهیلات بانکی، حوزه آرد و نان و تنظیم بازار به فرماندار گالیکش تفویض اختیار شده و از همه مدیران شهرستان می‌خواهیم مشارکت فعالانه‌تری در توسعه و پیشرفت داشته باشند.

دهنوی همچنین قول پیگیری برای به سرانجام رسیدن پروژه‌های مانند ساختمان فرهنگ و هنری به عنوان یکی از مصوبات سفر، جاده مینودشت - گالیکش، راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی و سرعت بخشیدن به ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی و تکمیل ورزشگاه‌های این شهرستان را داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲۰ میلیارد تومان پروژه در گالیکش

فرماندار گالیکش هم در این نشست گفت:‌ مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۵۹ پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزا به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان ویژه دهه مبارک فجر در این شهرستان برگزار شد.

علی‌جوان حاذق‌خواه افزود: از مجموع پروژه‌های گالیکش در این ایام ۷۵ پروژه عمرانی، خدماتی و زیرساختی و ۳۸۴ مورد آن هم اقتصادی و اشتغالزاست.

وی اظهار کرد: با افتتاح طرح‌های اقتصادی و اشتغالزای گالیکش در دهه فجر امسال که بخش قابل توجه آن با مشارکت بنیاد برکت انجام شده برای ۶۰۴ نفر از جوانان و افراد جویای کار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

فرماندار گالیکش همچنین از تدوین ۳۰۰ ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بصیرتی ویژه دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با همکاری ادارات و نهادها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران و شوراها در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال اجراست.

جوان گفت: گالیکش سال ۱۳۸۹ به عنوان یک شهرستان مستقل از مینودشت جدا شد اما با وجود گذشت ۱۳ سال از آن زمان تاکنون توسعه زیرساخت‌ها آن به نسبت موقعیت شهرستان انجام نشده است.

وی افزود: با روی کارآمدن دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در گالیکش افتاده که از جمله آن می‌توان به شروع عملیات اجرایی ساختمان فرمانداری، کمک به تسریع اجرای پروژه محور قوچان - بهشهر که ۷۴ کیلومتر آن در گالیکش واقع است، کمک به تکمیل بیمارستان ۹۱ تختخوابی و سالن فرهنگی هنری این شهرستان اشاره کرد.

فرماندار گالیکش از مسوولان استانی خواست با ادامه حمایت‌ها و تسریع در تخصیص اعتبارات زمینه به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها و تکمیل سه پروژه سالن ورزشی روستایی این شهرستان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی را فراهم کنند.

جوان با تاکید بر اهمیت ایجاد بازارچه صنایع دستی در اشتغالزایی، گفت: عملیات ساخت بازارچه صنایع دستی به عنوان یکی از مطالبات مردمی با اختصاص زمین توسط شورا و شهرداری در ورودی شهر گالیکش آغاز شده و می‌طلبد همکاری لازم برای ادامه کار انجام شود.

شهرستان گالیکش افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha