تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ لرستان نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان است 

خرم‌آباد - ایرنا - معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل هفت ایستگاه پمپاژ لرستان مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا صفدر نیازی شهرکی روز شنبه در دیدار با نماینده مردم کوهدشت در مجلس در فرمانداری این شهرستان افزود: برای تامین این میزان اعتبار باید از محل تامین آب حوزه کرخه ملی و استانی استفاده شود.
وی گفت: در بحث سیستم آبیاری نوین طرح های خوبی در دست اجرا است اما تخصیص های لازم باید صورت گیرد همچنین در ابتدای فصل زراعی امسال الگوی کشت ابلاغ شد به دنبال آن جلسات صورت گرفت و براساس بافت خاک، اقلیم و فرهنگ کشاورزان در کاشت محصولات برای جلوگیری از کم آبی باید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی افزود: باید به سمت کشت محصولات کشاورزی برویم که آبدوست نباشد و در این راستا حمایت لازم در حوزه تسهیلات صورت خواهد گرفت.
نیازی شهرکی با اشاره به تکمیل سد معشوره بیان کرد: در تفکیک وظایف جهاد کشاورزی و وزارت نیرو تامین آب سد ‌و تامین شبکه توسط وزارت نیرو است اما سد باید ساخته و پس از آن شبکه پایین دست توسط وزارت جهاد ایجاد شود.
وی ادامه داد: سال گذشته یکهزار میلیارد تومان و امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای غرامت به کشاورزان در خشکسالی ابلاغ شده و در صورت تامین سهم لرستان اختصاص می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha