امام‌جمعه ارومیه: عزت و آزادی ملت ایران بزرگترین دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی است

مهاباد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، عزت و آزادی ملت ایران است که خداوند متعال با پیروزی انقلاب اسلامی آن را به ایرانیان هدیه کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در میاندوآب اظهار کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که با عنایت بی کرانش انقلاب اسلامی شکل گرفت تا مردم ایران با عزت و به دور از ظلم زندگی کنند.

وی با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید قرآن کریم باید این ایام گرامی داشته شود.

وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران از دست استعمار و استکبار نجات یافتند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یک معجزه بود و اکنون ۴۴ سال است ایران اسلامی استکبار جهانی را به چالش کشیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه ایران اسلامی باید با آن دوران مقایسه شود، گفت: قبل از انقلاب اسلامی مدیریت ایران در دست استکبار بود و حتی چهار هزار نفر در سفارت آمریکا در ایران مشغول به کار بودند و علنا مسوولان ایران اختیاری برای اداره کشور نداشتند اما حضرت امام خمینی (ره) با اندیشه و حرکت خود آن قدرت‌ها را از بین برد.

امام‌جمعه ارومیه: عزت و آزادی ملت ایران بزرگترین دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی است

وی همچنین با اشاره به تاثیر قدرت ایران در معادلات سیاسی جهان، اظهار کرد: چند سال پیش رئیس‌جمهور وقت آمریکا (دونالد ترامپ) نامه‌ای را توسط نخست وزیر ژاپن به مقام معظم رهبری فرستاد که معظم‌له به آن گوش نداده و پوزه استکبار را به زمین مالید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ایران اسلامی برای ایستادن در برابر استکبار و دست نشانده‌های آن هزینه می‌پردازد و آن هم ارزشمند است.

وی با تاکید بر لزوم شناخت ابعاد مختلف انقلاب اسلامی از سوی نسل جوان گفت: قبل از انقلاب اسلامی پزشکان خارجی در ایران طبابت می‌کردند ولی اکنون از ۵۰ کشور برای درمان به ایران می‌آیند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر و همچنین با اشاره به شجاعت آن امام بزرگوار گفت: کعبه یکی از نشانه‌های حضرت علی (ع) است که همه مسلمانان به سمت آن نماز می‌خوانند و علاوه بر شجاعت، دلاورمردی، عظمتِ آن حضرت آمیخته از اسرار حیرت انگیز است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه بنی‌امیه تلاش زیادی برای حذف نام حضرت علی کردند اما روز به روز محبوبیت آن حضرت در بین مردم بیشتر شد، گفت: حتی دشمنان آن حضرت فضیلت آن را نتوانستند کتمان کنند و نتوانستند مانع محبوبیت ایشان شوند.

وی در ادامه با تاکید بر احترام به پدر و مادر بنا به سفارش خدای متعال در قرآن کریم اظهار کرد: انسان در برابر والدین خود مانند یک مشت خاک است و باید همیشه احترام پدر و مادر به ویژه در دوران پیری را نگهداشت.

وی همچنین با تاکید بر انس و قرائت قرآن افزود: قرآن کتاب عجیبی است و باید هر روز زندگی ما با آن عجین و با آن همنشین شود چرا که سختی‌های زندگی انسان را کم کرده و او را از تعلقات دنیوی بی‌نیاز می‌کند.

وی با بیان اینکه هر کسی با قرآن نباشد فقیر محض است، افزود: در آخرت نیز قرآن کریم ضامن آنهایی خواهد بود که در دنیا برای قرآن هزینه و سرمایه‌گذاری و از آن تبعیت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام قریشی قرائت قرآن را کفاره گناهان دانست و افزود: قرآن در روز قیامت مانع عذاب جهنم برای مسلمانان خواهد بود و رحمت الهی مانند باران بر انسان نازل خواهدشد.

وی با اشاره به اهانت به قرآن کریم توسط دشمنان گفت: این کارها نشان از وحشت آنان از عظمت قرآن و نشانه جهالت آنان است.

به گزارش ایرنا، همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی به همت موسسه مهد قرآن و عترت شهرستان میاندوآب در مصلی امام خمینی( ره) برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha