۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۳۵
کد خبرنگار: 3126
کد خبر: 85019474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن تلبس ۳۵۰ طلبه حوزه علمیه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا - جشن تلبس و عمامه گذاری ۳۵۰ طلبه حوزه علمیه خراسان رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، علما، استادان، طلاب و خانواده های آنها در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این آیین معنوی که شنبه شب و همزمان با سالروز میلاد مولود کعبه مولای متقیان علی علیه السلام برگزار شد طلاب جوان به دست دبیر و اعضای شورای عالی، استادان سطوح خارج، مدیر حوزه علمیه خراسان و نیز علمای حاضر در جلسه معمم شدند و این استادان برای توفیق خدمت طلاب در راستای تبلیغ دین و گسترش معارف اسلامی از آنان خواستند در عرصه‌های علمی و اخلاقی کوشا باشند.

مدیحه سرایی مداح اهل بیت(ع) در وصف امیر مومنان(ع)، سخنرانی حجج اسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و حائری مدیر مرکز خدمات استان خراسان رضوی از جمله برنامه های این مراسم بود.

همچنین قرائت مرامنامه طلبگی نیز در این مراسم انجام شد که در بخشی از آن آمده است: پیمان می بندم که برای تقویت اسلام عزیز و نظام مقدس برآمده از آن تا آخرین نفس و قطره خون تلاش کنم و همواره ملتزم به فرمان ولی فقیه که ولایتش استمرار ولایت انبیای عظام و ائمه اطهار علیهم السلام است باشم تا سربازی وفادار برای انقلاب اسلامی و برپایی تمدن بزرگ آن باشم."

طلاب تاریخ انقلاب را برای مردم روشنگری کنند

تولیت آستان قدس رضوی گفت در این آیین گفت: طلاب تاریخ انقلاب و دستاوردهای آن را بخوانند و مسائل انقلاب را برای مردم روشنگری کنند، این رسالتی است که به عنوان سربازان و منتظران حضرت مهدی(عج) بر دوش داریم.
حجت الاسلام احمد مروی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب خطاب به طلاب تازه معمم شده می‌فرمایند از این لحظه به‌طور رسمی مسؤولیت تان مضاعف می‌شود، افزود: از امروز شما به لباس سربازی امام زمان(عج) ملبس می‌شوید و مردم و خانواده به شما نگاه دیگری خواهند داشت، چراکه این لباس، لباس تبلیغ دین و پیامبر عظیم الشان(ص) است و مسئولیتش بسیار سنگین است.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه طلاب و روحانیون می‌بایست اخلاص و کار برای خدا را ملاک بدانند، گفت: شأن طلبگی بسیار بالاتر از آن است که به عنوان یک شغل و حرفه از آن نام برده شود؛ رسالت طلبگی تبلیغ دین و انجام وظیفه است و این مهم در سیره امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است، امام خمینی(ره) با انجام وظیفه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و رهبر عظیم الشأن با همین روحیه، شجاعانه کشور را در برهه‌ها و خطرات مختلف نجات دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به میزان معرفت، ظرفیت و درکمان باید اخلاص امیرالمؤمنین(ع) را الگو قرار دهیم، عنوان کرد: امروز تشکیل جامعه و نظام اسلامی یکی از جمله مصادیق حرکت امیرمؤمنان(ع) است؛ همانگونه که امیرالمؤمنین(ع) در برابر طاغوت‌ها، ستمگران و بی‌عدالتی‌ها می‌ایستادند، فریاد سرمی‌دادند، روشنگری می‌کردند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حد خود در برابر مستکبرین، ستمگران و زورگویان عالم ایستاده است.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: اگر چند روزی دشمنان ما تنگناهایی برای ما ایجاد می‌کنند و بی‌احترامی و حرمت شکنی می‌کنند؛ صدها برابر بیش از این‌ها نسبت به ذات اقدس نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) انجام داده اند؛ اما آنان ذره‌ای از اصول و اعتقادشان در راه تبلیغ دین خدا و هدایت مردم عقب نشینی نکردند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱46 مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

در پایان مراسم عمامه گذاری نیز طلاب حوزه علمیه خراسان، شب به یاد ماندنی تلبس و عمامه گذاری خود به لباس مقدس و پر مسوولیت روحانیت را همراه با خانواده در قاب تصویر ثبت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha