فرماندار: ۱۹۷ روستای بیله سوار از آب شرب پایدار بهره مند می شوند

اردبیل- ایرنا- فرماندار بیله سوار گفت:۱۹۷روستای شهرستان بیله سوار در چهارچوب آبرسانی به روستاهای استان اردبیل از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا صاحبعلی اصغری در مراسم افتتاح پروژه های شهرستان در گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: در یک سال گذشته در تامین زیرساختهای عمرانی و اقتصادی از جمله، آب شرب و کشاورزی،آنتن دهی مناطق روستایی، راههای مواصلاتی، برق و مشکلات شهری و مسکن و فرصتهای مرزی و طرحهای تسهیلاتی برای ایجاد تولید و اشتغال گامهای موثری در بیله سوار برداشته شده است.

وی گفت: با حمایت استاندار اردبیل تصمیماتی اتخاذ شده است که قیر رایگان توسط دولت و آسفالت معابر شهری توسط شهرداری ها تامین شده و تمام معابر شهر بیله سوار و جعفرآباد آسفالت شود.

اصغری در خصوص توسعه زیرساختهای آموزشی در شهرستان گفت: احداث ۱۸ مدرسه در شهرستان در دست اجراست که از این تعداد دو مدرسه تکمیل شده است و تا پایان سال آینده تمامی این پروژه ها تکمیل خواهد شد.

فرماندار بیله سوار گفت: در حوزه آب شرب روستایی از ۴۵۵ روستای در حال آبرسانی در استان اردبیل، ۱۹۷ روستا در حوزه شهرستان بیله سوار واقع شده که آبرسانی به این روستاها در حال اجراست و بخشی از مشکلات منطقه بخصوص مناطق عشایری بخش قشلاق دشت جعفرآباد رفع خواهد شد.

اصغری افزود: در حوزه گازرسانی ۱۰۰درصد مناطق شهری و ۹۲درصد مناطق روستایی گاز رسانی شده است و دولت از گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت می کند.

وی با بیان اینکه تمام روستاها و قشلاقات بالای ۲۰ خانوار شهرستان برق رسانی شده است،افزود: برق رسانی به خانوارهای عشایری زیر هفت خانوار در شهرستان بیله سوار آغاز شده است.

فرمانداربیله سوار یادآور شد: در یک سال گذشته بیش از ۴۵۰میلیارد ریال در زمینه توسعه و ارتقای ظرفیت شبکه برق شهرستان هزینه شده است.

وی همچنین درباره طرح ملی اقدام مسکن در شهرستان گفت: ساخت طرح اقدام مسکن در شهر بیله سوار در ۵بلوک در حال انجام است و ساخت مسکن برای ۱۲۵ متقاضی که مراحل اولیه را طی کرده اند درشهر بیله سوار و جعفرآباد در حال انجام است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha