یکهزار و ۶۷۵ میلیارد ریال پروژه در بیله سوار افتتاح می‌شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان از صرف یک‌هزار و ۶۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای اجرای ۵۸ پروژه افتتاحی هفته دولت این شهرستان مرزی خبر داد.

صاحبعلی اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دولت امسال همچنین عملیات اجرایی ۱۳ پروژه با ۱۰۴ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار در بخش‌های مختلف آغاز خواهد شد.

وی از جمله طرح‌های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان را طرح‌های هادی بنیاد مسکن در چهار روستا با ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ، شن‌ریزی روستاهای فاقد دهیاری در سه مسیر با ۱۰ میلیارد ریال ، تقویت ارتباط و زیرساخت روستایی در روستاهای بخش قشلاق دشت از جمله قباد کندی ، زاغی‌بلی کندی و ملانقی قنبر با ۷۵ میلیارد ریال و نیز افتتاح گازرسانی به ۲ پاسگاه مرزی ذکر کرد.

فرماندار بیله‌سوار ادامه داد: شهرداری بیله‌سوار نیز قرار است ۱۰ پروژه را با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری افتتاح کند.

هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال صرف اجرای پروژه‌های افتتاحی هفته دولت بیله‌سوار شد

اصغری بیان کرد: در بحث راهداری نیز ۶ طرح با ۱۵.۵ کیلومتر مسیر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی با صرف ۳۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان مرزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی شروع عملیات گازرسانی به ۲۲ روستا که عمدتا در بخش قشلاق دشت بیله‌سوار مغان واقع شده با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار ، نوسازی ۹ مدرسه در بیله‌سوار و افتتاح یک چمن مصنوعی در جعفرآباد مغان با تخصیص ۲۳۰ میلیارد ریال را از دیگر برنامه‌های هفته دولت در این شهرستان ذکر کرد.

وی گفت: نصب کنتور ، اصلاح و بهسازی شبکه برق ، پروژه نیرورسانی و نیز نصب چراغ روشنایی با ۱۹۰ میلیارد ریال و افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در روستاهای عالی کندی و خان کندی مستانلو با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزو برنامه‌های هفته دولت است.

فرماندار بیله‌سوار مغان ادامه داد: اجرای سیستم آبیاری کم‌فشار در اراضی پایاب ایستگاه شماره پنج کشت و صنعت پارس در مساحت ۸۱۰ هکتار با تخصیص ۵۴ میلیارد ریال نیز در اولویت برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

اصغری تشریح کرد: در بحث امور عشایری و آبرسانی آج چشمه تعدادی طرح داریم که هنوز کامل نشده و جزو طرح‌های ملی هستند ، از جمله در قالب پروژه آبرسانی به مجتمع خروسلو ۳۲۴ روستا داریم که حدود ۱۹۸ روستا در حوزه بیله‌سوار قرار دارد که در مرحله اول ۷۴ روستا بود ، تاکنون ۲۶ روستا تکمیل شده و طی ۱۸ ماه آینده پروژه‌های آبرسانی تمام ۱۹۸ روستای این شهرستان تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح تفکیک آب شرب مجتمع آج چشمه مغان بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که بین سه شهرستان بیله‌سوار ، پارس‌آباد و اصلاندوز مغان مشترک است ، تاکنون یک سوم این طرح تکمیل شده و تا پایان امسال به‌طور کامل تکمیل خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح شعبه ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان اردبیل در بیله‌سوار به‌مناسبت هفته دولت خبر داد و افزود: ۲۴۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در بیله‌سوار مغان به زودی برای افتتاح آماده خواهد شد و متعهد هستیم واحدهای ۴۰۰ متقاضی واجد شرایط از بین ۲ هزار ثبت‌نام کننده را نیز به‌تدریج احداث و ارائه کنیم.

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۹۷ روستای این شهرستان در دستور کار قرار گرفته بود، اظهار کرد: آب ۲۶ روستا برای افتتاح آماده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری به ۱۰۰ روستا از ۱۹۷ روستای مدنظر آبرسانی شود.

اصغری، میزان آسفالت‌ریزی به جاده‌ها و معابر عمومی بیله‌سوار در ۲ سال اخیر را ۲ برابر آسفالت‌ریزی در چهار سال خدمت دولت قبل در این شهرستان دانست و گفت: ساختمان ۶ باب مدرسه نیز تکمیل شده و تعدادی از آن در هفته دولت و بقیه در مهرماه افتتاح خواهد شد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha