۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹
کد خبرنگار: 1414
کد خبر: 85021098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از ۸۵ طرح عمرانی و اقتصادی در خلخال آغاز شد

اردبیل- ایرنا- همزمان با ایام مبارک دهه شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بهره برداری از ۸۵ طرح عمرانی و اقتصادی در مناطق مختلف شهرستان خلخال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آیین بهره برداری از این طرح‌ها که در دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در دهه مبارک فجر امسال صدها طرح عمرانی و اقتصادی در مناطق مختلف استان به بهره برداری می‌رسد.

یاسر عبداللهی با بیان اینکه خدمات ارائه شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه با دوران قبل از پیروزی انقلاب نیست، گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ کارگاه و کارخانه صنعتی در مناطق مختلف در استان اردبیل فعال هستند.

وی اظهار داشت: در طول ۱۵ ماهه فعالیت دولت سیزدهم ۱۳۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری در استان اردبیل برگزار شده که ماحصل این جلسات ۲۴۰۰ مصوبه بوده که ۱۰۰ درصد مصوبات محقق شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به بهره برداری از ۸۵ طرح عمرانی و اقتصادی در خلخال گفت: برای راه اندازی این طرحها سه هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

عبداللهی عابد یادآورشد: از این تعداد ۹ طرح اقتصادی و اشتغالزایی با ۸۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرا شده است.

وی با مقایسه شرایط شهرستان خلخال با ۱۰ سال قبل گفت: عبور راه آهن اردبیل-میانه از کنار این شهرستان و تعریض و چهاربانده کردن محور ارتباطی اردبیل به سرچم آینده روشنی را برای خلخال ترسیم می کند.

عبداللهی با بیاین اینکه امروز گردشگری خلخال قابل مقایسه با سایر مناطق استان نیست، گفت: با بهره برداری از طرح‌های سرمایه گذاری شده در این صنعت، خلخال به زودی شاهد تحولات اقتصادی مهمی خواهد بود.

همچنین در این مراسم نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، کسری بودجه، بدهی دولت‌های گذشته به بانکها و سازمان تامین اجتماعی را سه عامل مهم در افزایش مشکلات اقتصادی و بروز تورم در جامعه اعلام کرد.

سید غنی نظری اضافه کرد: دولت ۵۷۰ هزار میلیارد تومان به بانکها و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و این وضعیت کشور را در معرض تنش‌های اقتصادی قرار می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات ارائه شده اینترنتی به مردم اصلاً قابل قبول نبوده و با سایر کشورها هم قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات افتتاح شده امروز در بیمارستان خلخال نیز افزود با پیگیری‌های صورت گرفته و دستور اکید وزیر بهداشت و درمان به زودی یک دستگاه MRI در اختیار بیمارستان امام خمینی خلخال قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توزیع ناعادلانه امکانات پزشکی، از جمله وجود پانصد دستگاه MRI در یک منطقه و کمبود آن در سایر مناطق حاکی از توزیع ناعادلانه امکانات مورد نیاز پزشکی در مناطق مختلف کشور است.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان گفت: هم اکنون از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه خلخال ۱۳۸ روستا دارای برق بوده و تنها چهار روستای زیر پنج خانوار فاقد برق شبکه سراسری هستند.

سید جواد یحیی زاده گفت: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم به شدت با مشکل تامین سوخت مواجه بودند، هم اکنون ۹۳ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی یادآورشد: با بهره‌برداری از ۸ طرح گازرسانی در دهه مبارکه امسال و همچنین آغاز عملیات گازرسانی به سه روستای این شهرستان درصد برخورداری جمعیت خلخال از گاز طبیعی تا سال آینده به ۹۷ درصد خواهد رسید.

فرماندار خلخال اضافه کرد: در بحث آسفالت راه روستایی نیز امسال اقدامات بسیار موثری صورت گرفته که نتیجه آن افزایش ضریب برخورداری جمعیت روستایی از ۴۸ درصد سال قبل به ۵۲ درصد در سال جاری است.

وی در عین حال گفت: هم اکنون خلخال تنها دارای یک پروژه ملی در حال اجرا به نام پروژه راه اصلی خلخال به منجیل است که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برای تزریق یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه امید است عملیات اجرایی آن در آینده شتاب بگیرد.

یحیی زاده خاطرنشان کرد: این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور در سال ۸۵ به استان اردبیل است که یک سال بعد آن آغاز شده و پس از گذشت سالها و هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد ریال هم اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

بر اساس این گزارش امروز۶۸ طرح عمرانی و ۹ طرح اقتصادی افتتاح شد و کلنگ عملیات اجرایی چهار پروژه عمرانی و یک پروژه اقتصادی هم بر زمین زده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha