مظاهری: هنوز راهی برای رساندن کتابم به شهرهای مختلف پیدا نکردم

تهران- ایرنا- رئیس انجمن داستان قشم به تازگی کتابی منتشر کرده و توانسته در شهرهای اصفهان و بندرعباس توزیع کند، اما به دنبال راهی است که کتاب را به تهران و شهرهای مختلف برساند.

جلال مظاهری با بیان اینکه مجموعه داستان گزارش یک واقعه از ۱۰ داستان با موضوع اجتماعی تشکیل شده‌است، به خبرنگار کتاب ایرنا گفت: این نخستین کتاب من است که منتشر شد. هر داستان کتاب به یکی از مسائل اجتماعی و مشکلاتی که انسان‌ها در طیف‌های مختلف با آن مواجه هستند، پرداخته است.

کمتر دیدم که شاعران و نویسندگان در قشم بتوانند کتابشان را به تهران برسانند

این نویسنده که از ۱۴ سالگی داستان می‌نویسد، با اشاره به اینکه برای چندین سال نتوانسته کتابی منتشر کند، توضیح داد: از ۱۴ سالگی داستان‌نویس بودم و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کتابخانه شماره دو آبادان داستان می‌نوشتم. سال ۵۴ یا ۵۵ با داستان کودک و گنجشک مقام سوم را در سراسر کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دست آوردم.

رئیس انجمن داستان قشم ادامه داد: در منطقه آزاد قشم به دانشگاه رفتم و کار کردم و فعالیت داستان‌نویسی‌ام کاهش یافت و به یک یا دو داستان در سال رسید. بعد از وقفه ۳۰ ساله، از سال ۹۷ فعالیت نوشتن را جدی‌تر پی گرفتم. در این روزها حدود ۴۰ داستان و دو رمان دارم که در حال تکمیل آن‌ها هستم. همچنین دو مجموعه داستان آماده دارم که در سال آینده چاپ خواهدشد.

مظاهری: هنوز راهی برای رساندن کتابم به شهرهای مختلف پیدا نکردم

باید راهی برای رساندن کتاب به دست دوستدارانش پیدا کنم

مظاهری در شرایطی این کتاب را منتشر کرده که هنوز راهی برای رساندن آن به تهران پیدا نکرده است، او توضیح داد: برخی از دوستان و اهالی ادب از شهرهای مختلف به خصوص تهران می‌خواهند این کتاب را تهیه کنند. باید راهی برای رساندن کتاب به دست دوستدارانش پیدا کنم. فعلا این کتاب را در اصفهان، بندرعباس و چند شهر اطراف به فروش می‌رسانیم.

رئیس انجمن داستان قشم با اشاره به دشواری‌های ارسال کتاب به شهرهای مختلف بیان کرد: از بنیان‌گذاران انجمن داستان قشم هستم، کمتر دیدم که شاعران و نویسندگان بتوانند کتابشان را به تهران برسانند. در تلاشم تا کتاب خودم و دیگر کتاب‌هایی را که در قشم منتشر می‌شود به تهران برسانم این اقدامات را در همکاری با ناشر انجام خواهم داد.

در تلاشم تا کتاب خودم و دیگر کتاب‌هایی را که در قشم منتشر می‌شود به تهران برسانم این اقدامات را در همکاری با ناشر انجام خواهم داد

او با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم، معاونت فرهنگی و سازمان منطقه آزاد در انتشار کتاب به این نویسنده کمک کردند، ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم قول خرید چند جلد از کتابم را داده بود و به قولش عمل کرد و با کمک آن‌ها توانستیم کتاب را با این تیراژ به چاپ برسانیم. همزمان با رونمایی از مجموعه داستان گزارش یک واقعه از کتابی با عنوان نامه ۱۶۲ نوشته مینا مبارک‌زاده که قلم بسیار خوبی دارد، در انجمن داستان قشم رونمایی شد. در تلاشم هر دو کتاب را به شهرهای مختلف برسانم.

مظاهری درباره داستان معادله دو مجهولی که یکی از داستان‌های کتاب گزارش یک واقعه است، توضیح داد: در این داستان، معلمی می‌خواهد برای نوروز لباس نو بخرد، زیرا پدرش که چندین سال با او قهر بوده، قرار است به دیدن او برود. این معلم که لباس‌هایش کهنه شده‌اند، پول کمی دارد که برای خرید کت و شلوار کافی نیست. در پایان داستان در حراجی می‌خواهد کت و شلواری با قیمت پایین بخرد و می‌بیند همسرش با کاور کت به سمت او می‌رود.

مظاهری: هنوز راهی برای رساندن کتابم به شهرهای مختلف پیدا نکردم

مجموعه داستان گزارش یک واقعه نوشته جلال مظاهری در ۱۱۰ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه در بهمن ۱۴۰۱ توسط انتشارات پرِسرخ در قشم منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha