رویکرد نظام آموزشی شکل‌گیری مدرسه پاسخگو به نیازهای دانش آموزان است

نوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : رویکرد نظام آموزشی شکل گیری مدرسه های پویا و پاسخگویی به نیازها ، انتقادها و پیشنهادهای دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین کمالی روز یکشنبه در آیین همایش بزرگ دانش آموزان دهه هشتادی غرب مازندران با رویکرد راهیان پیشرفت در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهرافزود : امروز در پی آن هستیم که مدرسه های ما بتواند پاسخگوی نیازها ، پیشنهادها ، نقد و نظرهای دانش آموزان باشد همانطوری که رهبری فرزانه هم گام دوم انقلاب اسلامی تاکید دارند باید فضای نقد را در آموزش و پرورش گسترش داد به عبارتی دانش آموزان در کنار و همراه معلم باشد و بتواند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دخالت و نقش آفرینی کند.

وی بیان داشت : اقتدار ، امنیت و توسعه کشور امروز بستگی به همت و تلاش دانش آموزان دارد چرا که سرنوشت آینده کشور به دست این قشر از جامعه سپرده می شود و اگر اقتصاد ، امنیت و فرهنگ قوی می خواهیم این اتفاقات باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خطاب به دانش آموزان تاکید کرد : باید در روند تحصیل از تاریخ و فرهنگ و جغرافیای کشور آگاهی داشته باشید و بدانید ایران اسلامی در گذشته در چه نقطه و جایگاهی بوده و اکنون به چه نقطه و جایگاهی رسیده است .

کمالی گفت : اکنون پایه همه قدرت ها علم و دانش است و امیدوارم این قشر در حال تحصیل و اثر گذار جامعه بتوانند سکان آینده کشور را برعهده بگیرند و در مسیر رشد و تعالی آن تلاش کنند.

رویکرد نظام آموزشی شکل‌گیری مدرسه پاسخگو به نیازهای دانش آموزان است

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره) نوشهر گفت : امروز یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی که هر سه سال قدمگاه مقام معظم رهبری است ، استقرار دانشگاه علوم دریایی در این منطقه است.

دریادار دوم آریا شفقت رودسری افزود: همه می دانیم پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و تجهیزات نظامی نیازمند بیگانگان بودیم در حالی که امروز در این زمینه به مرز خودکفایی رسیده ایم.
وی بیان داشت: در زمان حاضر دانشجویان این دانشگاه و دریا دلان در عرصه دریا به گونه ای گام برداشته اند که افزون بر رفع نیازهای آموزشی حتی این افتخار را دارند که بتوانند دانشجویانی را تربیت کنند که در دیگر دستگاه ها و نهادها از وجود آن ها استفاده شود.

دریادار آریا شفقت رودسری افزود : امروز به برکت این انقلاب در ساخت ناوچه های موشک انداز نیروی دریایی ارتش این افتخار را دارد که این تجهیزات نظامی را در داخل کشور بسازد در حالی که در گذشته حتی برای تعمیرات تجهیزات نظامی وابسته به بیگانگان بودیم .
وی تاکید کرد: امروز باید فرهنگ دریایی گسترش یابد چرا که راه توسعه کشور در این بخش است و هم اینک به پشتوانه این انقلاب و رهنمودهای هدایتگرایاته رهبری فرزانه دریادلان نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در فاصله هزار مایلی آب های مناطق آزاد در حال عزت آفرینی برای ملت هستند.

وی افزود :هشتاد و هفتمین ناوگروه ما هم در اقیانوس آرام و هند در حال ماموریت دوره کره زمین هستند وی اظهار کرد : دانشجویان این دانشگاه هم در رشته های پنجگانه از جمله مهندسی برق ، مکانیک و تفنگنداری در ماموریت های خارجی در اقیانوس آرام و هند هستند و همه این افتخارات به برکت انقلاب و نظام اسلامی است .

امام جمعه نوشهر هم خطاب به دانش آموزان گفت : ار آنجایی که شما سازندگان آینده کشور هستید بنابراین مورد طمع دشمن هم هستید و دشمن برای شما دهه هشتادی ها تله گذاشته و با راه اندازی جنگ شناختی در صدد است شما را هم درگیر برخی از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد کند.

حجت الاسلام محمود مشایخ افزود :در اغتشاشات اخیر هم یک وجه اشتراک در محاکمه آشوبگران وجود داشت آن بود می گفتند تحت تاثیر رسانه های بیگانگان قرار گرفتیم بنابراین خیلی باید هوشیار باشید.

امام جمعه نوشهر ادامه داد : نکته ای که شما دانش آموزان باید به آن توجه کنید مساله قیاس انقلاب اسلامی با انقلاب دیگر کشورهای دنیا است انقلاب اسلامی ۵۷ در واقع یک انقلاب مردمی بود چرا که حدود ۷۵ درصد مردم از این انقلاب استقبال کردند و بیش از ۹۸ درصد هم به جمهوری اسلامی رای دادند

در همایش که دست کم هزار نفر از دانش آموزان شهرستان های محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر حضور داشتند افزون بر اجرای برنامه های جنگ و شادی سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، شعر سرایی و نوازندگی همچنین دست کم 66 نفر از دانش آموزان که چهار نفرشان در مسابقات علمی ، فرهنگی و هنری صاحب رتبه برتر کشور شدند تجلیل شدند.

رویکرد نظام آموزشی شکل‌گیری مدرسه پاسخگو به نیازهای دانش آموزان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha