۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 85020251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژیم اسرائیل «خضر عدنان» از رهبران ارشد جهاد اسلامی را بازداشت کرد

تهران- ایرنا- نظامیان صهیونیست همزمان با تحویل پیکر یک جوان فلسطینی ساکن بیت المقدس، «شیخ خضر عدنان» از رهبران ارشد آزاده جهاد اسلامی فلسطین را بار دیگر در خانه اش در شهر «عرابه» در جنوب جنین بازداشت کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه پس از حمله به منزل شیخ عدنان، درب خانه وی را منفجر کرده و به داخل یورش بردند. این یورش صهیونیست ها با مقاومت مسلحانه رزمندگان مقاومت مواجه شد.

شیخ خضر عدنان در گذشته به دلیل اعتصاب غذا در زندان های رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازداشت اداری و بدون محاکمه خود خبرساز شده بود. رژیم صهیونیستی در نهایت مجبور به آزاد کردن شیخ خضر عدنان شد اما بار دیگر امروز وی را بازداشت کرد.

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیستی همچنین صبح امروز هفت فلسطینی را از مناطق مختلف کرانه باختری ربودند.

صهیونیستها «عبداللطیف صابر خلیفه» از روستای عجه و «خالد ولید غوادره» از روستای بیر الباشا در جنین، «امین علی ثوابت» ۲۲ ساله و «خالد محمد طقاطقه » را از شهرک بیت فجار در جنوب بیت اللحم ، «عصام یوسف مواس» ۲۳ ساله از شهر بنی نعیم در شمال شرقی شهرالخلیل و «ابراهیم الزبیدی» را از اردوگاه الجلزون در شمال رام الله ربودند.

همزمان با این بازداشت ها، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، پیکر شهید محمدعلی از ساکنان اردوگاه آوارگان شعفاط در شمال شرق بیت المقدس اشغالی را تحویل خانواده اش دادند.

شهید محمد علی نوجوان ۱۷ ساله، بیست و پنجم ژانویه گذشته بر اثر اصابت گلوله رژیم صهیونیستی به قفسه سینه در اردوگاه شعفاط به شهادت رسید ولی صهیونیست ها پیکر وی را گروگان گرفته و از تحویل آن به خانواده اش خودداری کردند.

منابع محلی گزارش دادند صهیونیستها برای تحویل پیکر این شهید، از خانواده وی تعهد گرفته بودند که پیکر او را ظرف دوساعت تشییع و خاکسپاری کنند.

همزمان با این تحولات، ده ها صهیونیست شهرک نشین با حمایت شدید نظامیان رژیم اشغالگر قدس صبح امروز به ساحت مقدس مسجد الاقصی یورش بردند.

براساس اعلام اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس، ده ها شهرک نشین از ورودی غربی به مسجد الاقصی هجوم بردند و با هتک حرمت به ساحت این مکان مقدس، به گردش در صحن های آن و انجام مناسک یهودی در ضلع شرقی و روبروی قبه الصخره پرداختند.

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیستی اقدام به محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی کرده و ضمن تفتیش مسلمانان فلسطینی، تعدادی از آنها را بازداشت کرده و از ورود ده ها نفر دیگر هم ممانعت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha