همسر «شیخ خضر عدنان» از اعتصاب غذای ۶۴ روزه او می گوید/ شعله مقاومت خاموش شدنی نیست

تهران – ایرنا - همسر «شیخ خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین که از ۶۴ روز پیش در اعتراض به وضعیت خود در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است، در گفتگو با ایرنا تاکید کرد: زندان و اسارت هرگز نتوانسته روحیه مجاهدان فلسطینی را درهم بشکند و اشغالگران نمی‌توانند شعله مقاومت را خاموش کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «شیخ خضر عدنان» مارس سال ۱۹۷۸ (فروردین۱۳۵۷) در روستای عرابه استان جنین و در خانواده ای مجاهد به دنیا آمد. وی متاهل و دارای دو برادر، یک خواهر، ۹ فرزند که بزرگترین آن ها ۱۴ و کوچکترین آن ها ۳ ساله است.

شیخ عدنان مقطع ابتدایی را در مدرسه عرابه گذراند و مقطع راهنمایی را هم در مدرسه ابوجهاد به پایان رساند.

وی در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه بیرزیت واقع در کرانه باختری رود اردن موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته ریاضیات اقتصادی شد.

در سال ۲۰۰۴ در همین دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، رشته اقتصاد پذیرفته شد اما به سبب بازداشت توسط اشغالگران صهیونیست نتوانست ادامه تحصیل دهد.

شیخ عدنان از اولین افراد در روستای خود بود که همزمان با تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اوایل دهه هشتاد به این جنبش پیوست و در واقع از اولین موسسان جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز به شمار می رود.

وی همچنین به عنوان دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بیرزیت تعیین شد و در سال ۱۹۹۸ در انتخابات این انجمن به پیروزی رسید.

شیخ عدنان را به عنوان سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز می شناسند و همین امر باعث شده بود که او چندین بار از سوی رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شود.

شیخ عدنان هم اکنون ۶۴ روز است که در زندان رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است. او پیشتر نیز پنج بار در زندان های این رژیم به اعتصاب غذا دست زده بود و از این طریق با تحمیل اراده خود به اشغالگران آنها را وادار کرد که او را آزاد کنند.

همسر «شیخ خضر عدنان» از اعتصاب غذای ۶۴ روزه او می گوید/ شعله مقاومت خاموش شدنی نیست

«رنده موسی» همسر وی روز یکشنبه در شصت و چهارمین روز اعتصاب غذای فرمانده برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین و استقامت و اراده آهنین او در برابر اشغالگران صهیونیست در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا به بیان جزئیاتی از نحوه بازداشت و وضعیت جسمی و روحی این فرمانده اسیر پرداخت که در زیر می آید.

۱۲ بار اسارت و ۸ سال در زندان

شیخ عدنان مانند همیشه به اتهام عضویت در جنبش جهاد اسلامی و سخنگویی این جنبش در کرانه باختری، نقش فعال و برجسته در یاری رساندن به اسرا، خانواده شهدا و شرکت و سخنرانی در مراسم و جشنواره های مختلف ضد صهیونیستی بازداشت شد.

وی بیش از ۱۲ بار بازداشت شد و حدود ۸ سال را در زندان های رژیم صهیونیستی به سر برد. همه این بازداشت ها از نوع بازداشت موقت بود و از سال ۲۰۱۱ تاکنون نیز به صورت بازداشت اداری (بازداشت موقت بدون اتهام و به مدت نامعلوم) بازداشت است و هربار پس از اعتصاب غذا آزاد می شود.

شیخ عدنان از سال ۱۹۹۹ که بازداشت شد، تا کنون فقط با یک اتهام و آن هم عضویت در جهاد اسلامی، یاری رساندن به اسیران و خانواده شهدا و حضور در همه مناطق کرانه باختری بازداشت شده است.

نحوه بازداشت

شیخ بامداد روز یکشنبه پنجم فوریه(۱۶ بهمن) بازداشت شد و نظامیان اشغالگر در ساعت ۲ بامداد به منزل حمله، درهای ورودی را منفجر کردند و همه اثاثیه منزل را درهم شکستند، بطوری که هیچ وسیله سالمی در خانه باقی نماند.

نظامیان صهیونیست شیخ را در سالن خانه بازداشت کردند، سپس ما را در اتاقی گذاشتند و یکی از نظامیان شروع به صحبت با ما و کودکان کرد و گفت که پدر شما با خون دیگران سوداگری و مردم را به کشتن صهیونیست ها تشویق می کند.

پسر کوچک و سه ساله من گفت که تو صهیونیست و تروریست هستی و همه شما را با اسلحه خواهیم زد.

نظامی صهیونیست گفت: این حرف ها را تو به آن ها یاد داده ای، گفتم: بله، ما فرزندانمان را با خشم و تنفر از شما بزرگ می کنیم، زیرا شما اشغالگر و جنایتکار هستید.

همسر «شیخ خضر عدنان» از اعتصاب غذای ۶۴ روزه او می گوید/ شعله مقاومت خاموش شدنی نیست

وضعیت جسمی شیخ خضر عدنان در خطر

وضعیت سلامتی شیخ بسیار خطرناک است و در این ۶۴ روز، وزن زیادی کم کرده است.

در دادگاه وی که روز پنجشنبه ۱۰ فروردین برگزار شد، او را با ویلچر دیدیم، از وضعیت ظاهری او مشخص بود که با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می کند.

وی بیش از نیمی از وزن خود را از دست داده، سینه و گردن وی تیره شده و در ناحیه سینه احساس درد می کند و با خطر ایست قلبی رو به رو است.

قدرت شنوایی وی بسیار کاهش یافته و نمی تواند تعادل خود را حفظ و احساس سرگیجه می کند.

جلسه دادگاه بدون نتیجه پایان یافت

در جلسه دادگاه هیچ اتهام و موضوعی مطرح نشد و جلسه به زمان دیگری موکول شد.

شیخ از ابتدای بازداشت سکوت اختیار کرده و در دادگاه نیز هیچ سخنی نگفت و با تعیین وکیل و حضور دوباره در جلسه دادگاه نیز مخالفت کرد.

وضعیت خانواده

وضع کودکان بسیار دشوار است، بزرگترین آن ها ۱۴ سال و کوچکترین آن ها نیز ۳ سال سن دارد.

ما از ۴ سال پیش از حضور شیخ در منزل بهره مند بودیم و فرزندان نیز به حضور پدر در خانه عادت کرده بودند، در این چهارسال بویژه در ماه های رمضان تقریبا یک زندگی طبیعی داشتیم.

به خاطر رابطه بسیار صمیمی او با کودکان، آن ها اکنون در شرایط بسیار دشواری هستند.

شیخ عدنان نماد واقعی محبت، اخلاص، مهربانی، تواضع، بخشندگی، روحیه و همت و اراده است و من به او قبل از همسر بودن، به عنوان یک فرمانده افتخار می کنم.

همسر «شیخ خضر عدنان» از اعتصاب غذای ۶۴ روزه او می گوید/ شعله مقاومت خاموش شدنی نیست

سخن آخر را مقاومت می زند

ما عادت کرده ایم که سخن آخر را از مقاومت بشنویم و در همه اعتصاب های شیخ هم چنین بوده است.

امروز شیخ در بدترین شرایط به سر می برد، ما درباره ۶۴ روز اعتصاب سخن می گوییم و شیخ در این مدت حتی آب ننوشیده است.

همه می دانند، امکان ندارد که در این مدت کسی بتواند بدون هیچ مکمل، دارو یا انتقال به بیمارستان زنده بماند، به همین خاطر شیخ هرلحظه ممکن است با سکته مواجه شود، از مقاومت انتظار داریم که این بار نیز مانند همیشه به وظیفه خود عمل کند و سخن آخر را بزند.

هرچند که شیخ عاشق شهادت است و همواره برای مردن شهادت گونه دعا می کند ولی با شهادت او، جهاد اسلامی و مقاومت فلسطین، یک نیروی مخلص و فعال را از دست خواهد داد.

کشورهای عربی و اسلامی تماشاچی هستند

متاسفانه کشورهای عربی و اسلامی همیشه تماشاچی هستند، امیدواریم که ملت های عربی و اسلامی با حمایت خود و رساندن پیام اسیران فلسطینی آن ها را یاری کنند.

رسانه ها و فعالان نیزباید به وظیفه خود در قبال اسرا عمل و با اجتماع در مقابل نهادهای بین المللی و صلیب سرخ، اسیران فلسطینی را یاری کنند، زیرا همه وظیفه دارند با هر ابزار و شیوه ای، از اسرا حمایت کنند.

همسر «شیخ خضر عدنان» از اعتصاب غذای ۶۴ روزه او می گوید/ شعله مقاومت خاموش شدنی نیست

دشمن نمی تواند شعله مقاومت را خاموش کند

دشمن نمی تواند با این جنایت ها، شعله مقاومت را خاموش کند و جوانان فلسطین که دشمن فکر می کرد، مقاومت را فراموش می کنند، امروز این مشعل را در دست گرفته اند.

امروز بیشترین شهدای فلسطینی ۱۹ تا ۲۵ سال سن دارند، این نشان می دهد که مقاومت برخلاف پیش بینی های دشمن، به نسل جدید منتقل شده است، مقاومت ادامه دارد و این نسل بر اشغالگران پیروز می شود و تا زمانی که اشغالگری باشد، مقاومت نیز ادامه می یابد.

خداوند پس از شهادت هر فرمانده، هزار فرمانده دیگر به ملت فلسطین عطا می کند و پیروزی از همان جایی که خون شهدا جاری شده،آغاز خواهد شد.

حاکمان خائن، جنایتکارتر از اشغالگران

کسانی که روابط خود را با اشغالگران عادی کرده اند، از صهیونیست ها جنایتکارتر هستند، زیرا اشغالگران دشمن هستند و از خارج آمده اند، حکامی که با اشغالگران ارتباط دارند، در کشورهای خود در امنیت و آسایش نشسته اند و دشمن را یاری می کنند تا در سرزمین ما باقی بماند از این رو، هر کسی که با اشغالگران رابطه داشته باشد، خائن و از صهیونیست ها جنایتکارتر است، حکام خائن و فریب خورده منطقه برادران شیطان هستند.

این حاکمان اگر به اشغالگران صهیونیست علاقه مندی فراوان دارند، آن ها را به کشورهای خود ببرند و در آنجا سکونت دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha