اعطای سهمیه به داوطلبان زلزله‌زده خوی با موافقت رئیس‌جمهور

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعطای سهمیه ویژه به داوطلبان مناطق زلزله‌زده خوی با موافقت رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان سنجش، عبدالرسول پورعباس با اشاره به مشکلات داوطلبان آزمون سراسری در شهرستان زلزله‌زده خوی گفت: به درخواست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با موافقت رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی سهمیه ویژه‌ای برای داوطلبان شهرستان خوی لحاظ خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو به داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهرها یا بخش‌هایی که دچار بلایای طبیعی اعم از زلزله شده‌اند، ظرفیتی به میزان حداکثر ۵ درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه‌های واقع در آن مناطق و درصورت نبود رشته در آن مناطق در دانشگاه‌های استان‌های همجوار در رشته‌های مورد تقاضای استانداری‌ها به‌مدت حداکثر سه سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر تحصیل، اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: جزییات سهمیه مناطق زلزله زده خوی شامل کدرشته محل‌های مورد پذیرش در این سهمیه‌ها در دفترچه شماره ۲ آزمون سراسری که هنگام انتخاب رشته منتشر می‌شود به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن ماه شهر خوی در شمال آذربایجان‌ غربی را لرزاند و ضمن ایجاد مصدومیت و خسارات جانی، سبب آسیب به واحدهای مسکونی در روستاهای این شهرستان شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری در ۲۵ تیر ۱۴۰۱ با تغییراتی برگزار می‌شود. نوبت اول این آزمون ۲۹ و ۳۰ دی گذشته با حضور در مجموع ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ داوطلب برگزار شد.

ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز از ۱۵ تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۲ انجام و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیر سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، اسفند ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد و انتخاب رشته و پذیرش نیز مرداد ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha