مدیر پخش فراورده‌های نفتی خراسان رضوی: مصرف مازوت این استان ۴۰ درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: تا پایان دی ماه امسال مصرف نفت کوره(مازوت) نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد در این منطقه کاهش یافته است.

علی اصغر اصغری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۴۵۰ میلیون لیتر نفت کوره تا پایان دی ماه به مصرف رسید که امسال این میزان با ۴۰ درصد کاهش به ۲۵۰ میلیون لیتر رسیده است که نقش مهمی در کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست ایفا می‌کند.

وی ادامه داد:۱۴۷ جایگاه عرضه بنزین و ۱۳۹ جایگاه سوخت سی.ان.جی در خراسان رضوی فعال است و از نیمه پارسال تاکنون برای احداث ۲۰ باب جایگاه جدید نیز مجوز صادر شد که تاکنون ۱۱ باب به بهره برداری رسید و بقیه هم تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با بیان این که این جایگاهها بار ترافیکی سایر جایگاهها را کم خواهد کرد افزود: در هر جایگاه برای دستکم ۱۵ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

اصغری افزود: از نظر تامین و ذخیره سازی سوخت برای نوروز آینده نیز وضعیت ذخایر بسیار مناسب است. چنان که نوروز و تابستان امسال هم که بعد از یک دوره کرونایی طولانی با افزایش سفر به مشهد مواجه شدیم مشکلی در تامین سوخت پیش نیامد.

وی اضافه کرد: توجه به حوزه مسوولیت اجتماعی در محیط زیست از جمله برنامه های شرکت پخش فراورده های نفتی است که اجرای طرح کاهش، هدایت و انتقال بخارات حاصل از تبخیر بنزین (کهاب)از جمله آنهاست و تاکنون در ۴۰ جایگاه اجرایی شده و تا ۶ ماه دوم سال آینده نیز در دیگر جایگاهها اجرا خواهد شد.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی خراسان رضوی: مصرف مازوت در این استان ۴۰ درصد کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های فتی منطقه خراسان رضوی با اشاره به ورود سرمای بی سابقه اخیر و افت فشار گاز در اواخر دی ماه امسال گفت: اواخری دی به دلیل ناترازی شدید در مصرف گاز بخشی از تربت جام برای مدت محدودی با کمبود گاز مواجه شد که طی مدت افت فشار ۴۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۹۰ تن گاز مایع در تربت جام به عنوان سوخت دوم توزیع شد.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، شهرستان‌های مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تایباد، درگز و سرخس را زیرپوشش دارد. دیگر شهرهای خراسان رضوی زیرپوشش خدمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه و سبزوار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha