۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85021064
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری از ۱۴۰ طرح شرکت برق در استان یزد

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85021064
بهره برداری از ۱۴۰ طرح شرکت برق در استان یزد

یزد- ایرنا - مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد از بهره برداری ۱۴۰ طرح با اعتبار ۲۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر خبرداد و گفت: این طرح ها در چهار محور توسعه و ایجاد شبکه در مناطق شهری و روستایی، برق‌رسانی به روستاها، بهینه‌سازی شبکه‌ و تامین روشنایی مناطق شهری و روستایی است.

به گزارش ایرنا علی جم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهره برداری از این طرح ها نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکان برق استان دارد، اضافه کرد: در این زمینه ۴۹ کیلومتر به شبکه فشار متوسط، ۲۷۰ کیلومتر به شبکه فشار قوی و ۱۲۱ دستگاه ترانس برق به تجهیزات توزیع برق استان افزوده شده است.

۹۹ درصد روستاهای استان یزد زیرپوشش شبکه برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: از مجموع یک هزار و ۳۰ روستای استان، ۹۷۹ روستا (معادل ۹۹.۷۴ درصد) برق رسانی شده و همچنین از مجموع ۲ هزار و ۲۸۶ چاه کشاورزی استان نیز حدود ۹۷ درصد برق‌دار شده است.

وی یکی از سیاست‌های دولت در حوزه برق را توسعه نیروگاه‌های خورشیدی ذکر کرد و افزود: سهم استان از ایجاد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور، ۲ هزار مگاوات است که تاکنون ۳۹۴ نیروگاه خورشیدی کوچک و بزرگ با ظرفیت ۱۰۴۵۷.۸ کیلووات در استان بهره برداری رسیده است.

جم خاطرنشان کرد: استان یزد از مجموع ۴۰۸ مگاوات تولید نیروی خورشیدی در کشور، ۸۹ مگاوات را به خود اختصاص داده است و در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد.

وی طول شبکه های توزیع برق استان را ۲۰ هزار و ۸۰۸ کیلومتر بیان کرد و گفت: ۹ هزار و ۲۶۴ کیلومتر آن شبکه فشار ضعیف و ۱۱ هزار ۵۴۴ کیلومتر فشار متوسط است.

جم ادامه داد: در سالجاری چهار میلیارد و ۵۱۰ میلیون کیلو وات ساعت برق در استان مصرف شد که ۵۶ درصد آن مربوط به مشترکان خانگی است.

تایید صلاحیت یک هزار و ۳۱۳ متقاضی نصب سامانه خورشیدی

وی در خصوص نصب سامانه خورشیدی حمایتی مقیاس کوچک (۵ کیلوواتی) ویژه اقشار کم درآمد و زیرپوشش نهادهای حمایتی گفت: تاکنون ۲ هزار متقاضی مشمول نهادهای ذیربط مانند کمیته امداد، بهزیستی و معاونت روستایی از سوی بسیج به شرکت برق معرفی شده‌اند ‌که صلاحیت فنی یکهزار و ۳۱۳ متقاضی تایید شده است.

جم افزود: در سال جاری سهمیه اولیه تخصیصی به استان پوشش چهار هزار خانوار است که از این تعداد ۷۲۶ واحد خانوار سهمیه بسیج سازندگی, یکهزار و ۹۶ خانوار سهمیه مددجویان بهزیستی، یکهزار و ۴۵۲ خانوار سهمیه مددجویان کمیته امداد و ۷۲۶ خانوار نیز سهمیه امور توسعه روستایی و عشایری است.

وی سرمایه گذاری در بخش مولد و تولید انرژی پاک بدون نیاز به مواد اولیه، نیروی کار و بازاریابی، توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای خانوارهای مشمول با حفظ عزت نفس و افزایش خودباوری را از مهمترین اهداف توسعه سامانه های پنج کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی ویژه اقشار کم درآمد برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد ادامه داد: این استان با توجه به اقلیم گرم و تابش بالای خورشید و روزهای آفتابی به نسبت سایر نقاط کشور بهترین نقطه برای توسعه انرژی خورشیدی و مناسب ترین ظرفیت برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

جم خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد نیروگاه‌های با ظرفیت زیر ۱۰ مگاوات نیز در ۵۹ نقطه استان متقاضیانی برای ساخت نیروگاه با مجموع ظرفیت ۱۷۹ مگاوات اعلام آمادگی کرده اند.

مشترکان کم مصرف استان یزد ۴۲ میلیارد تومان پاداش گرفتند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد همچنین اظهار داشت: امسال براساس مشوق‌های مصرف برق، مشترکان کم مصرف استان در مجموع ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کردند.

جم تعداد مشترکان خانگی مشمول تخفیف مدیریت مصرف را ۲۸۰ هزار و ۱۸۰ مشترک بیان کرد و افزود: این تعداد مشترک ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مشمول تخفیف شدند.

وی تعداد مشترکان برق استان را ۷۴۵ هزار و ۷۶۷ مورد بیان و اظهار کرد: مشترکان بخش های صنعت ۱۲ هزار و ۵۸۴ واحد، بخش خانگی ۶۹۸ هزار و ۸۹۰ مشترک، بخش کشاورزی ۱۱ هزار و ۶۶۷ مشترک، بخش تجاری ۱۰۴ هزار و ۱۴۸ ( ۱۳.۵ درصد) و مابقی در بخش عمومی هستند.

بدهی ۲۰۶ میلیارد تومانی مشترکان به شرکت برق استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد میزان طلب شرکت توزیع برق از مشترکان را ۲۰۶ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: از این مبلغ ۵۵ میلیارد تومان مربوط به بخش خانگی ، ۲۳ میلیارد تومان بخش عمومی، هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بخش کشاورزی ، ۷۷ میلیارد تومان بخش صنعت و معدن و ۴۲ میلیارد تومان سایر مشترکان است.

وی افزود: اگر مشترکان به موقع بدهی خود را پرداخت کنند خیلی از طرح های عقب مانده در حوزه صنعت برق به بهره برداری می رسد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha