۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85021521
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تقویت بخش تعاون از اولویت‌های خراسان شمالی است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: حمایت از بخش تعاون با هدف برطرف کردن مشکلات و ایجاد اشتغال از طریق بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای جزو اولویت‌های استان است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در دیدار معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش تعاون یکی از بخش های کلیدی اقتصاد کشور است که با تجمیع امکانات، منابع و سرمایه های اندک مردمی سهم بسزایی در توسعه فعالیت های اقتصادی و بهبود زندگی اجتماعی و فرصت های شغلی دارد.

وی تصریح کرد: هدف تعاونی‌ها بر خلاف سایر بنگاه‌های تجاری دستیابی به منفعت و ثروت نیست بلکه در تعاونی‌ها علاوه بر بهبود وضعیت زندگی و تأمین نیاز اعضاء، اهداف اجتماعی همچون عدالت، مسئولیت پذیری و همکاری گروهی نیز دنبال می‌شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: یکی از طرح‌های دولت برای کمک به حل مشکلاتی مانند بیکاری، استفاده از ظرفیت مناطق با استفاده از تعاونی‌هاست.

وی عنوان کرد: با استفاده از جلب مشارکت بیشتر شرکت‌های تعاونی می‌توان با مطالبه‌گری، راحت‌تر بر مشکلات غلبه کرده و علاوه بر آن مسیر رسیدن به توسعه را سریع‌تر پیمود.

حسین نژاد با اشاره به نقش تعاونی ها در توسعه اقتصاد خراسان شمالی افزود: توسعه تعاون با توسعه اشتغال و در نهایت ارتقای رفاه اجتماعی در جامعه همراه است و توسعه این بخش از اولویت های استان محسوب می شود.

وی گفت: خوشبختانه وزارت کار به موضوع توسعه تعاونی‌ها در مناطق کمتر برخوردار همچون خراسان شمالی توجه داشته و اهتمام دارد تا از طریق تعاونی ها محرومیت ها کاسته شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش داریم تا تعاونی‌های جدید قوی در استان تشکیل و راه اندازی شود.

اهمیت همراهی دستگاه های اجرایی با تعاونی ها

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: بخش تعاون بعنوان بازوی مالی و اقتصادی جامعه محسوب می شود و نقش آفرینی دستگاه های متولی برای توسعه فعالیت این شرکت ها دارای اهمیت است.

مهدی اسلام خواه اظهار کرد: امید است تا دستگاه های اجرایی دخیل در توسعه تعاونی پای کار باشند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

وی عنوان کرد: مشکلات تعاونی ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی می شود تا برای حل مشکلات آنها اقدام شود.

«مهدی مسکنی» معاون تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر یکروزه به خراسان شمالی ضمن دیدار با استاندار با فعالان بخش تعاونی استان و تعدادی از تعاونی های برتر شهرستان بجنورد و شیروان بازدید خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha