خدمت جهادی مسئولان با حضور میدانی و ارتباط با مردم تحقق می‌یابد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمت و کار جهادی مسئولان با حضور میدانی و ارتباط با مردم عملی می شود و باید رسیدگی به درخواست‌های مردمی بدون تعلل و به سرعت انجام شود.

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده روز دوشنبه در برنامه گفت‌وگوی تلفنی از طریق شبکه سامد(۱۱۱) با جمعی از مردم استان،اظهار کرد: رسیدگی به درخواست های مردمی باید بی واسطه، بدون تعلل و در سریع ترین زمان انجام شود.

وی عمل به قانون را سرلوحه کار مدیران دانست و افزود: بخش زیادی از مشکلات در اتخاذ به موقع تصمیمات با حضور در بین مردم و با اختیارات مدیریتی برطرف می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خدمت به مردم را تکلیف و وظیفه مهم کارکنان دستگاه های اجرایی در هر سطح و مقامی عنوان کرد و ادامه داد: مدیران و کارکنان دولت باید شنوای حرف مردم و ارباب رجوع باشند و باید زمان درخواست های مردم و پاسخگویی تا حد ممکن کاهش یابد.

احمدزاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ هزار نفر از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۱۱ خواسته‌ها و مشکلات خود را با مدیران کل دستگاه‌ها که روزانه در سامانه سامد حضور پیدا می‌کردند و همچنین خود من در میان گذاشته‌اند.

وی زمان پاسخ‌گویی به درخواست‌های مردمی در سامانه سامد را بالای دو هزار ساعت عنوان کرد و افزود: تعداد ملاقات‌هایی که مدیران دستگاه‌ها به صورت حضوری داشتند سه هزار و ۲۰۰ مورد بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آمار ارائه شده به غیر از برنامه حضور در روستاها و دیدار چهره به چهره با مردم است.

احمدزاده اضافه کرد: در سفر به مناطق مختلف و روستاهای استان به صورت حضوری پاسخ‌گوی مردم هستیم که اگر آمار ملاقات در روستاها اضافه شود، بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری میزخدمت در مصلی‌های نماز جمعه، گفت: مدیران در میزخدمت مصلاها هم پاسخ‌گوی مردم هستند؛ ۳۳ هزار و ۵۶۰ مورد درخواست‌های مردم در میز خدمت مصلی‌ها در سراسر استان بوده که مورد رسیدگی قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در دهه مبارک فجر هم مدیران پاسخگوی درخواست‌های مردم هستند و مردم درخواست‌هایی در زمینه‌های مختلف اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری داشتند.

وی تصریح کرد: برخی مردم درخواست‌هایی از سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی داشتند و چون مدیران کل این دستگاه‌ها حضور داشتند اجازه دادیم مردم مستقیما با آنان صحبت کنند.

احمدزاده بیان کرد: مدیرانی هم که در سامانه سامد حضور نداشتند از فرد متقاضی درخواست کردیم پشت خط بماند و با ایجاد ارتباط با مدیر مربوطه موضوع را مطرح و خواستار پیگیری آن شدیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زلزله سی سخت، گفت: تمام منازل مردم زلزله‌زده سی سخت که متراژ مصوب داشتند احداث و در اختیار آنان قرار گرفت.

احمدزاده افزود: واحدهایی هستند که زیربنای مازاد دارند و باید با هزینه شخصی احداث شوند. در این زمینه تماس‌هایی از مردم داشتیم که خواستار کمک و مساعدت مالی بودند مقرر کردیم بنیاد مسکن این موضوع را از نزدیک بررسی کند.

وی تاکید کرد: برخی درخواست‌های مردم فورا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد اما برخی دیگر نیازمند پیگیری است و تکلیف و نتیجه آن در جلسات مربوطه تعیین می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گلایه مردم از بانک‌ها، بیان کرد: برخی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مردم خصوصا افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همکاری خوبی ندارد. حتی زمان مشخص کردیم و از بانک‌ها درخواست شد مشکلات مردم را مورد رسیدگی قرار داده و همکاری کنند.

احمدزاده عنوان کرد: بانک هایی که همکاری خوبی ندارند با مدیران عامل آنها موضوع را مطرح خواهیم کرد و آنان باید با توجه به اینکه سیاست‌های دولت در این زمینه اجرا نشده پاسخگو باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تاثیرگذاری ارتباط مردم با سامانه سامد، گفت: روزانه تعدای از مدیران در این سامانه حضور دارند و مردم از طریق ارتباط مستقیم با آنان مشکلات و دغدغه‌های خود را اطلاع رسانی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha