۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85022055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک واحد گازی نیروگاه ری بعد از تعمیرات به مدار تولید بازگشت

شهرری - ایرنا - معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق ری اعلام کرد: تعمیرات و بازدید واحد گازی ۲۵ مگاواتی شماره ۱۲ نیروگاه ری به پایان رسید و آمادگی این واحد به شبکه سراسری برق کشور اعلام شد.

به گزارش ایرنا، حسین مهدیزاده روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: واحد گازی ۲۵ مگاواتی شماره ۱۲ نیروگاه ری پس از انجام تعمیرات و بازدید محفظه احتراق به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

این مسئول خاطرنشان کرد: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود، پس از انجام تعمیرات و بازدید های دوره ای دوباره به مدار تولید بازگشت و آمادگی این واحد برای تولید انرژی به شبکه سراسری برق کشور اعلام شد.

مهدیزاده افزود: با پایان یافتن تعمیرات پیشگیرانه این واحد، ۹۰ درصد تعمیرات این نیروگاه در سال جاری به پایان رسیده است و تا پایان سال ۱۴۰۱ سه واحد باقیمانده و در حال تعمیر، مورد بازدید و تعمیرات پیشگیرانه قرار خواهند گرفت.

به گفته این مسئول، نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصان پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات چندین واحد بطور همزمان، از مابقی ظرفیت خود برای تولید انرژی بطور مطلوب استفاده کند.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha