خانواده های ایثارگر کهگیلویه و بویراحمدی در انتظار تحقق مطالبات دیرینه

یاسوج - ایرنا - خانواده های ایثارگر (شاهد،آزادگان و جانبازان) کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار مطالبات دیرینه ای مانند بهره برداری از طرح احداث مجتمع رفاهی درمانی ایثارگران در یاسوج ، بهبود وضعیت اشتغال جوانان و تکمیل ساماندهی گلزارهای شهدا در این استان هستند.

جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد که۱۰ درصد از جمعیت استان معادل۸۰ هزار و ۷۱۶ نفر را تشکیل می دهند از مسئولان انتظار دارند تا با تکمیل طرح بزرگ مجتمع رفاهی و درمانی ایثارگران استان در شهر یاسوج نخستین گام را برای رفاه و آسایش آنان بردارند.

این یادگاران فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح مجتمع رفاهی درمانی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد سال ۱۳۸۶ آغاز شده و پیشرفت فیزیکی چندانی ندارد از مسئولان انتظار دارند تا برای شتاب بخشی به این زیرساخت رفاهی مهم چاره اندیشی کنند.

همچنین خانواده های شاهد و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پیش بینی قانونگذار برای اشتغال آنان به ویژه فرزندان شهیدان از مسئولان انتظار دارند برای تحقق این مساله مهم چاره ای عاجل بیاندیشند.

برخی از خانواده شهیدان استان نیز تکمیل ساماندهی گلزارهای شهدا را از دیگر انتظارات خود از مسئولان می دانند و با اشاره گذشت بیش از سه دهه از شهادت شهدای مذکور بر شتاب بخشی برای انجام این مطالبه دیرینه تاکید می کنند.

آخرین وضعیت احداث مجتمع رفاهی درمانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی ساخت مجتمع رفاهی درمانی ایثارگران استان در سال ۱۳۸۶ آغاز شده و این طرح پس از گذشت سال ها تنها ۲۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خانواده های ایثارگر کهگیلویه و بویراحمدی در انتظار تحقق مطالبات دیرینه

رضا پارسیان‌نژاد با اشاره به اینکه کمبود اعتبار دلیل اصلی کندی عملیات اجرایی طرح مذکور بوده است تاکید کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از طرح مجتمع رفاهی درمانی ایثارگران شهر یاسوج اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد:این طرح در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۷۴۹ متر مربع در قالب امکاناتی مانند زیرساخت های ورزشی،توان بخشی،اقامتی و آمفی تئاتر در دست ساخت است.

وی بیان کرد: بخش ورزشی این مجتمع ۵۰درصد،توان بخش،۲۹درصد،آمفی تئاتر ۳۵ درصد و قسمت اقامتی آن نیز ۱۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تاکنون ۱۶ میلیارد تومان برای عملیات اجرایی طرح ساخت مجتمع رفاهی و درمانی ایثارگران استان در شهر یاسوج هزینه شده است.

اشتغال خانواده ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار نفر از اعضای خانواده های شاهد و ایثارگر استان بیکاری هستند اظهار کرد که میزان بیکاری یادگاران ایثار و شهادت در استان بالاست و نیاز است تا برای موضوع اشتغال خانواده ایثارگر چاره اندیشی شود.

پارسیان نژاد عنوان کرد: در زمان حاضر۱۸۴ نفر از فرزندان شهدای کهگیلویه و بویراحمد بیکار هستند.

وی بیان کرد: طبق بند ج ماده ۸۷ تا پایان برنامه ششم توسعه باید زمینه اشتغال تمامی فرزندان شهدا و جانباز بالای ۷۰ درصد فراهم شود که در این خصوص باید در استان تلاش بیشتری صورت گیرد.

روند ساماندهی گلزارهای شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ۵۳۰ گلزار شهدا در استان وجود دارد که تاکنون ۴۸۰ مورد از این مکان های مقدس ساماندهی شده اند.

پارسیان نژاد تصریح کرد: عملیات اجرایی ساماندهی ۱۱ گلزار شهدای هم اکنون در حال اجراست و ۳۹ گلزار شهدای دیگر نیازمند ساماندهی است.

خانواده های ایثارگر کهگیلویه و بویراحمدی در انتظار تحقق مطالبات دیرینه


وی با اشاره به افزایش چهار برابری اعتبارات ساماندهی گلزارهای شهدای استان در سال جاری این امر را نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به تحقق این مطالبه مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: امسال ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار ساماندهی گلزار شهدا اختصاص یافته که انتظار می رود سرمایه گذاری بیشتری برای تکمیل ساماندهی گلزارهای شهدای استان صورت گیرد.

پارسیان‌نژاد ابراز کرد: مهمترین توقع جامعه ایثارگران ساماندهی گلزار شهدای مرکز استان است که ۱۲۸ شهید بزرگوار در این آرامستان مدفون هستند اما فاز دوم ساماندهی آن هنوز آغاز نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برابر با قانون تمام دستگاه ها در برابر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت و ماموریت تعریف دارند و در شهرها شهرداری موظف به نگهداری و مراقبت از گلزارهای شهدا و در بخش ها بخشداری ها و در روستاها دهیاری موظف به انجام این اقدام هستند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بیشتر وظیفه مطالبه گری، پیگیری و نظارت بر خدمات رسانی دستگاه های مختلف در ارتباط با گلزارهای شهدا را دارد.

شمار آزادگان استان ۳۱۵ نفر است و شهدای استان حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر هستند اما خانواده شهیدانی که در کهگیلویه و بویراحمد پرونده و سکونت دارند، یک هزار و ۸۰۴ شهید است.

تعداد جانبازان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۱۰ هزار و ۶۲۳ بوده که از این تعداد هفت هزار و ۸۳ نفرشان جانباز کمتر از ۲۵ درصد و سه هزار و ۵۵۵ نفرشان جانباز بالاتر از ۲۵ درصد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha