۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85022177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ زندانی در خراسان جنوبی آزاد شدند

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85022177
۴۴ زندانی در خراسان جنوبی آزاد شدند

بیرجند- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۴۴ نفر از زندانیان با ارفاقات قانونی به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی عبدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای دهه فجر مسئولان قضایی زندان‌های استان با بررسی پرونده زندانیان و هماهنگی دستگاه قضایی با آزادی ۴۴ زندانی موافقت کردند که از این تعداد زندانی ۲۲ نفر از زندان مرکزی بیرجند و ۲۲ نفر از دیگر زندان‌های استان هستند.

وی با بیان اینکه هدف از اِعمال مجازات زندان اصلاح مجرمان و بازگشت سالم آنان به جامعه است ادامه داد: با دیدارهای مستمر از زندان‌ها و ملاقات قضات با زندانیان می‌توان آن دسته از زندانیانی که فرایند اصلاح آنان تکمیل شده و مطابق قانون ظرفیت استفاده از ارفاقات قانونی را دارند شناسایی و زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی تصریح کرد: تامین امنیت جامعه و برخورد قاطع با مجرمان جرائم مهم منافاتی با اعطای تسهیلات به مجرمان جرائم خرد و سبک ندارد و رعایت این سازکار تأکید شده از سوی ریاست قوه قضائیه می‌تواند رأفت و عطوفت اسلامی را در زندان های توسعه بخشد.

وی با اشاره به این که آزادسازی زندانیان در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست گفت: به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از حبس بر زندانی و خانواده او از همه‌ ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانیان واجد شرایط و ایجاد زمینه آزادی آنان با اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌شود.

عبدی یادآور شد: این زندانیان حسن اخلاق رفتار در زندان‌ها را داشتند و از زندانیان جرائم مهم نبوده‌اند.

وی عنوان کرد: پرونده‌های مربوط به عفو« مقام معظم رهبری» هم اکنون در حال بررسی است و بزودی اعلام خواهد شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی همچنین از نصب ۴۴ پابند الکترونیکی به زندانیان دارای شرایط در استان خراسان جنوبی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد و گفت: پابند الکترونیکی طرحی که زندانیان در خارج از محیط زندان تحت کنترل باشند.

وی افزود: حبس‌زدایی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم دستگاه قضایی بوده لذا پابند الکترونیک برای زندانیان شاغل در مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال زندان‌های استان نصب شده است.

عبدی با بیان اینکه با نصب پابندالکترونیکی، زندانیان می‌تواند زندگی عادی داشته باشند اظهار داشت: از ویژگی‌های اجرای این طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha