۱۴۵ میلیارد ریال طرح عمرانی در روستاهای رضویه مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد-ایرنا- همزمان با دهه مبارک فجر ۱۴۵ میلیارد ریال طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی روز سه‌شنبه در روستاهای بخش رضویه مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرحهای عمرانی و خدماتی در روستاهای مختلف بخش رضویه مانند "اردلوک، تپه سلام، درخت بید، ناربند، میامی و جیم آباد " همزمان با هفتمین روز از فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

فرماندار مشهد در آبین بهره برداری از مخزن آب روستای "اردولوک" بخش رضویه گفت: مستکبران دنیا که پیش از این در حیرت قیام مردم ایران در انقلاب اسلامی بودند حالا متوجه این حرکت مردمی و الهی شده و بسیج شده اند تا جلوی این انقلاب را بگیرند.

محسن داوری افزود: امروز به رغم اینکه دنیا تحریم ایران را در دستور کار خود دارد، جوانان این مملکت دستاوردهای انقلاب را یکی پس از دیگری به مردم ارائه می کنند.

فرماندار مشهد ضمن تبریک دهه فجر به ساکنان روستای ۵۰۰ نفری اردولوک افزود: مردم شریف این روستا تولید کننده و مولد برای مصرف شهرنشینان هستند، لذا باید از این مردم قدردانی کرد.

وی به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه اشاره کرد و گفت: هر چه مسوولان تلاش می کنند امکانات موجود کفاف نیازمندی ها برای مقابله با خشکسالی در منطقه را نمی دهد با این حال تلاش برای کاهش کمبودها و مشکلات در این حوزه از سوی متولیان امر ادامه دارد.

داوری به وجود مزار امامزادگان در بخش رضویه اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش تعداد زائران در این بقاع متبرکه نشان دهنده رضایت مردم و زائران از نحوه خدمت رسانی مطلوب در این خصوص است.

۱۴۵ میلیارد ریال طرح عمرانی در روستاهای رضویه مشهد به بهره‌برداری رسید

تکمیل خانه بهداشت روستایی میامی پس از ۳۷ سال

بخشدار رضویه مشهد نیز گفت: امروز مخازن آب، حفر چاه و خطوط انتقال آب در روستاهای اردلوک، تپه سلام، درخت بید، ناربند، بریلی با ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

حسن کاظمی افزود: پنج مخزن آب روستایی با مجموع حجم ۸۵۰ مترمکعب برای ذخیره سازی و تامین فشار آب شرب ساکنان افتتاح شد که مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای تپه سلام بزرگ ترین آن بود.

وی اضافه کرد: خانه بهداشت روستایی میامی نیز با پنج میلیارد ریال هزینه امروز به بهره برداری رسید که البته این طرح از سال 1365 به شکل نیمه تمام مانده بود، امسال با پیگیری های فرمانداری این طرح پایان یافت.

بخشدار رضویه با اشاره به زائرپذیری روستای میامی گفت: جمعیت این روستا سه هزار نفر است و امامزاده روستا در روزهای پنجشنبه و جمعه در مجموع بیش از پنج هزار زائر دارد، لذا ایجاد امکانات بهداشتی متناسب با جمعیت روستا و زائران آن ضرورت دارد.

وی ادامه داد: طرح های مخابراتی تلفن ثابت و همراه با حدود ۴۰ میلیارد ریال در روستاهای میامی، چنارک و اردولوک، پارک کودک روستای میامی با ۱.۵ میلیارد ریال اعتبار و مدرسه هوشمند روستای جیم آباد با یک میلیارد ریال هزینه نیز امروز به بهره برداری رسید.

وی ضمن اشاره به افتتاح چند طرح کوچک روستایی در بخش رضویه افزود: همچنین امروز کلنگ احداث مرکز نیکوکاری روستایی در بخش رضویه با پیش بینی ۴۵ میلیارد ریال اعتبار به زمین زده شد.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد حدود ۴۰۰ روستا و آبادی و ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

بخش رضویه شامل شهر رضویه و ۵۴ روستا حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha