۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 1362
کد خبر: 85022766
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فولاد مبارکه اصفهان نقش آفرینی در زیست‌بوم نوآوری را الگو قرار داده است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به‌دنبال شکل‌دهی به نقش‌ هویت‌های مختلف در زیست‌بوم نوآوری کشور است و دانشگاه یکی از هویت‌ها بشمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، یحیی پالیزدار روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند در تقویت ارتباط صنایع بزرگ با دانشگاه های برتر کشور به عنوان یک الگو مطرح شود.
پالیزدار افزود: مدل رشد زیست‌بوم فناوری در فولاد مبارکه و اتصال آن به آینده صنعت فولاد کشور از یک سال گذشته در این شرکت به اجرا درآمد.
وی ادامه داد: در این مدل یکی از پایه‌های زیست‌بوم نوآوری را در دانشگاه طراحی کردیم تا از دل صنعت، اَبَر روندها را اطلاع‌رسانی کنیم و نیازمندی‌های آینده صنعت فولاد را به اشتراک بگذاریم.
پالیزدار با بیان اینکه هدف ما ترسیم آینده‌ای نویدبخش بر مبنای نُخبه پروری و جذب آنهاست، افزود: استخراج هسته‌های فناور دانشگاه یکی دیگر از اهداف فولاد مبارکه برای ایجاد این مرکز نوآوری است.
وی ادامه داد: فولاد مبارکه با استقرار مرکز نوآوری در یکی از پیشروترین دانشگاه‌های کشور، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را نیز در گام بعد دنبال می کند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم، پژوهش، مسوولیت اجتماعی و نوآوری را لازمه ارتباط موثر دانشگاه با صنعت برشمرد و افزود: استقرار پژوهشکده فولاد و سپس عضویت مدیرعامل این شرکت در هیات امنای دانشگاه پیش از این اتفاق افتاده بود و امروز با افتتاح مرکز نوآوری الزامات ارتباط صنعت با دانشگاه کامل و محقق شد.

فولاد مبارکه اصفهان؛ نقش آفرینی در زیست‌بوم نوآوری کشور را الگو قرار داده است

حمیدرضا صفوی افزود: بخشی از این مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه به‌صورت حمایت از دانشگاه و بخشی برای کارآفرینی دانش آموختگان بوده است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: موضوع نوآوری شاید اکنون مساله روز فولاد مبارکه نباشد، اما نوآوری در زمینه انرژی و تولید می‌تواند در آینده نیازهای این صنعت را برطرف کند.
وی اضافه کرد: با حمایت‌ها و ارتباطاتی که با افتتاح این مرکز ایجاد می شود بطور یقین فاصله دانشگاه و صنعت کاهش می یابد و این ارتباط تقویت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک بین شرکت فولاد مبارکه و این دانشگاه با موضوع انجام پروژه‌های پژوهشی (گرنت) بر اساس سند توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری فولاد مبارکه به امضا رسید.
دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha