اقتصاد نوآورانه بر مبنای دانشگاه، نقشه راه فولاد مبارکه اصفهان است

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه با ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه به‌دنبال اقتصاد نوآورانه و نقش آفرینی فعال در تحقق تمدن اسلامی و ایرانی است.

به گزارش ایرنا، محمدیاسر طیب‌نیا روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز نوآوری شرکت فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: چشم‌انداز ما برای ۳۰ سال آینده این است که برای خلق آینده‌ای بهتر در تحقق و تقویت اقتصادِ بدون نفت نقش تعیین کننده داشته باشیم.
طیب‌نیا با بیان اینکه نوآوری یکی از منابع تولید ثروت و رشد اقتصادی است، تصریح کرد: با بیشتر شدن شناخت بشر از طبیعت، عرصه‌های زیادی برای نوآوری ایجاد شده است که باید از آن بهره مند شد.
وی خاطرنشان کرد: پایه‌گذاری عملکرد نوین اسلامی-ایرانی مهمترین هدف امام خمینی( ره) بود و در دهه‌های گذشته اگرچه افتخارات ارزشمندی در جمهوری اسلامی رقم خورده است اما با هدف‌گذاری تمدن اسلامی-ایرانی رهبر کبیر انقلاب همچنان فاصله داریم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: نزدیک به ۴۲ درصد سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر کشور زیر یک میلیارد تومان است و این نشان می‌دهد در مسیر نوآوری کار بزرگی صورت نگرفته و از حوزه دانش‌بنیان‌ به‌ درستی حمایت نشده است.
طیب نیا افزود: این شرکت در سی‌امین سالگرد تاسیس خود به دستاوردهای زیادی از جمله حجم بالایی از بومی‌سازی دست پیدا کرده و اتفاقات خوبی را در این بخش رقم زده است.
وی با بیان اینکه توسعه متوازن از رویکردهای مهم فولاد مبارکه است، افزود: بر این اساس فناوری و نوآوری به عنوان یکی از حوزه‌های مهم زیربنایی در فولاد مبارکه به‌عنوان یک مجموعه پیشتاز از یک سال گذشته تاکنون در دستور کار قرار گرفته است.
طیب نیا افزود: نگاه فولاد مبارکه به نوآوری، از نگاه سنتی به نگاه باز تغییر پیدا کرده و هدف‌گذاری آن سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌های پیشرو است.
وی به انتظارات صنعت از دانشگاه اشاره و بیان کرد: نگاه فولاد مبارکه در ارتباط با دانشگاه، حل مشکلات موجود کشور به‌ویژه در حوزه صنعت و تمرکز بر اقتصاد نوآوری است.
طیب نیا گفت: دانشگاه باید چابکی و چالاکی صنعت را در کنار اقدامات علمی و پژوهشی خود قرار دهد تا بتواند اقتصاد نوآوری را محقق کند.
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: هدف‌گذاری این شرکت برای ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها، تبدیل استان اصفهان به قطب نوآوری و فناوری کشور است.
وی ادامه داد: برای تحقق این هدف، انتظار ما از دانشگاه صنعتی اصفهان هدایت منابع علمی و پژوهشی به مرکز نوآوری فولاد مبارکه است.
به گزارش ایرنا، در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان که همزمان با دهه فجر و با حضور شماری از مسوولان استان برگزار شد همچنین تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک بین شرکت فولاد مبارکه و این دانشگاه با موضوع انجام پروژه‌های پژوهشی (گرنت) بر اساس سند توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری فولاد مبارکه به امضا رسید.
دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha