۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85022912
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵۹ زندانی چهارمحال و بختیاری به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند

شهرکرد-ایرنا- همزمان با دهه فجر ۱۵۹ نفر از زندانیان چهارمحال و بختیاری به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان های استان، رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد، معاونان زندان‌های استان، اعضای شورای قضایی و جمعی از قضات دادسرا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی شهرکرد، اردوگاه و کانون اصلاح و تربیت با زندانیان دیدار و به درخواست‌های آنان رسیدگی کردند.

در آیین آزادسازی زندانیان که با حضور مقامات ارشد قضایی چهارمحال و بختیاری در اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی استان برگزار شد تعداد ۱۵۹ زندانی که مشمول انواع تأسیسات ارفاقی ، عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند و از بند حبس رهایی و به آغوش خانواده بازگشتند.

معاون اداره کل زندان‌های استان در این آیین گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری استان، توسعه نظام آزادی و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته است و در سالجاری با رشد ۸۶ درصدی مواجه شده است و تاکنون ۵۴۰ نفر از این تأسیس ارفاقی بهره‌مند شده‌اند.

علی اکبر گرجی افزود: در سال جاری چهار هزار و ۹۴۷ مورد مرخصی به زندانیان اعطا شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۳ درصدی داشته است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مددکاران و شوراهای حل اختلاف افزود: در سال‌جاری ۹ نفر از محکومین قصاص نفس مورد عفو اولیای دم قرار گرفته‌اند و از زندان آزاد شده‌اند.

گرجی از رشد بازدید قضات از زندان‌های استان خبر داد و افزود: در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک هزار و۱۴ مورد بازدید قضات و مقامات قضایی از زندان‌ها صورت گرفته است.

همچنین دادستان مرکز استان طی سخنانی اظهار داشت: مطابق با دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر توجه مستمر به وضعیت زندانیان و تلاش برای کاهش سطح جمعیت کیفری، اقدامات لازم جهت احصا و آزادسازی زندانیان واجد شرایط انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان، عبدالرضا علیمحمدی افزود: بر این اساس طی بررسی‌های انجام شده تعداد ۱۵۹ زندانی مشمول استفاده از تأسیسات ارفاقی قرار گرفتند که به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

دادستان مرکز استان تصریح کرد: تلاش‌های خدمتگزاران مردم در مجموعه دستگاه قضایی استان و سازمان‌های تابعه موجب شد تا در قالب ویژه برنامه‌های دهه فجر زمینه بازگشت زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش جامعه فراهم شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha