۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85022925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس قضایی در مرکز استان کرمان راه افتاد

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85022925
اورژانس قضایی در مرکز استان کرمان راه افتاد

کرمان - ایرنا - بعد از تجربه موفق چند دفتر اورژانس قضایی به صورت پایلوت(نمونه) در شهرستان های مختلف کرمان در گذشته و گشایش دریچه ای نو در بخش حل و فصل مشکلات قضایی، مرکز این استان روز سه شنبه شاهد افتتاح این مرکز به صورت رسمی بود.

به گزارش ایرنا، کار اصلی دفاتر اورژانس قضایی، مصالحه بین طرفین و پیشگیری از تشکیل پرونده قضایی است.

دفتر اورژانس قضایی کرمان امروز با حضور مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دادیار دیوان عالی کشور، رییس کل دادگستری استان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جمعی از مقامات استانی در حالی افتتاح شد که نیاز به این وجود این مرکز در مرکز استان کرمان احساس می شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین از ایده اورژانس قضایی تقدیر کرد و گفت: فعالیت این اورژانس از ریشه دار شدن مسائل و مشکلات جلوگیری می کند.

اورژانس قضایی در مرکز استان کرمان راه افتاد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: اورژانس قضایی در بسیاری از شهرستان های این استان از جمله سیرجان، بم، انار، ریگان، رودبارجنوب، قلعه گنج، جازموریان، بروات، بافت، کهنوج، جیرفت، زرند، شهربابک، کشکوییه، رفسنجان و ساردوئیه راه اندازی شده و در مرکز استان از امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

سید مهدی قویدل افزود: اورژانس قضایی در شهرستان های استان در کنار دادسراها، کلانتری ها و مساجد فعال است و سعی دارد اختلافات را قبل از تشکیل پرونده با مصالحه ختم کند.

وی با اشاره به اینکه طرح اورژانس قضایی ایده ابتکاری کرمان است، ادامه داد: در این استان بیش از ۶ هزار نفر از مصلحین آموزش دیده اند و هزار نفر به کارگیری شده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه بسیاری از پرونده ها ماهیت قضایی، پلیسی و شالوده مجرمانه و تبهکارانه ندارند افزود: زمانی دادستان زرند بودم نیاز به وجود اورژانس قضایی را احساس و در نهایت این مرکز را در زرند راه اندازی کردم.

وی تصریح کرد: در اورژانس اجتماعی بعد از صحبت با طرفین، شاکی شکایت را با خودش می برد لذا ورودی پرونده به دادگستری کاهش پیدا می کند.

قویدل گفت: بعد از علم به اینکه بیشتر مشکلات ماهیت اجتماعی دارند طرح اورژانس قضایی را نوشتم و آن را به صورت پایلوت در برخی شهرستان های استان کرمان اجرایی کردم.

وی ادامه داد: در این راستا تفاهم پنج جانبه ای بین استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، نیروی انتظامی و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان امضا و در تهران نیز این طرح به عنوان برنامه ای علمی مورد تایید قرار گرفت که در حال اجراست و به سایر استان ها نیز ابلاغ شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در دفتر اورژانس قضایی با استفاده از ظرفیت مصلحین، نهادهای مردمی و نخبگان برای صلح و سازش، مشاوره، آموزش و مداخله فوری و پیشگیری از تبدیل به جرم شدن آسیب های اجتماعی استفاده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha