حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر۱۰ساعته مسئولان درهشتمین روز دهه فجر دربویراحمد

یاسوج- ایرنا- کاروانی از مدیر شهرستانی و استانی در رده های مختلف مسئولیتی در راستای افتتاح طرح های مهم بویراحمد در هشتمین روز از دهه فجر رهسپار مناطق مختلف این شهرستان شدند و طرح های متفاوتی افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، کاروان مسئولان دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه هفته جاری در ادامه برنامه های دولت سیزدهم برای افتتاح طرح های دهه فجر امسال، به مناطق مختلف بویراحمد سفر کردند.

در این سفر ۱۰ ساعته چندین نفر از مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی، نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار استان و فرماندار بویراحمد را همراهی کردند.

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر۱۰ساعته مسئولان درهشتمین روز دهه فجر دربویراحمد

پیشرفت شاخص های اقتصادی در راه است

نخستین گام در سفر مسئولان برای افتتاح طرح های برقرسانی بود که معاون اقتصادی استاندار استان برای افتتاح طرح سیم به کابل خودنگهدار به نمایندگی از ۳۳ طرح در شهرستان پیشقدم شد.

براساس آخرین نمودار ارائه شده از شرکت توانیر، شرکت توزیع نیروی برق این استان از شرکت های پیش رو در اجرای پروژ ه های سیمی به کابلی است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه طرح های برق رسانی بویراحمد، گفت: دهه فجر چهل و چهار با وجود پیشرفت ها برای استان کهگیلویه و بویراحمد پر خیر و برکت است.

احسان عسکری عنوان کرد: انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد را زنده کرده است و شاهد پیشرفت و آبادانی بیشتر در استان نیز خواهیم بود.

معاون اقتصادی استاندار افزود: خبرهای خوبی در خصوص پیشرفت شاخص های اقتصادی استان و زیرساخت های صنعتی در راه است.

فرماندار بویراحمد اظهار کرد: از ۳۳ پروژه شرکت توزیع برق ۲۰ پروژه به مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

شهرام مهدوی مطلق افزود: ۱۳ پروژه شرکت برق به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال کلنگ زنی و وارد فاز اجرایی می شود.

مهدوی مطلق گفت: اعتبار کل این ۳۳ پروژه که شامل پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی است ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر۱۰ساعته مسئولان درهشتمین روز دهه فجر دربویراحمد

پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات رکوردار بیشترین طرح های دهه فجر

یکی از نکته های جالب طرح های افتتاحی شهرستان های مختلف استان به ویژه بویراحمد این است که حجم پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به دیگر پروژه های دستگاه های اجرایی دیگر بیشتر بوده است و حتی تمجید نماینده شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی را هم در پی داشت.

مهدی روشنفکر در این باره افزود: یکی از خواسته مردم استان به ویژه روستائیان در مناطق صعب العبور بهره مندی از اینترنت پرسرعت است که استان در این دو سال اخیر با جهش چشمگیری روبرو بوده است.

امروز ۴۰ پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان بویراحمد با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی شد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دهه فجر تجلی اراده مردم است که در راه انقلاب اسلامی خون عزیزان خود را تقدیم آرمان های امام راحل کردند.

مهدی روشنفکر افزود: بهترین پروژه های دهه فجر امسال برای استان و به ویژه شهرستان بویراحمد پروژه های مخابراتی و فناوری اطلاعات است.

وی اعتبارات طرح های افتتاحی و کلنگ زنی حوزه ارتباطات امروز بویراحمد را بیش از ۹۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

فرماندار بویراحمد گفت: ۴۰ پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار ۹۲۴ میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

شهرام مهدوی مطلق افزود: امروز در این آیین پروژه جابجایی فیبر نوری خاکی سایت ساحلی به نمایندگی از ۳۵ پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید.

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر۱۰ساعته مسئولان درهشتمین روز دهه فجر دربویراحمد

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای چنارستان در کمترین زمان ممکن تحسین مسئولان را در پی داشت

سال ها بود که دانش آموزان دبستانی روستای چنارستان در مدرسه ای قدیمی مشغول تحصیل بودند اما امروز با افتتاح مدرسه ای زیبا و نوساز از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد که در مقابل در ورودی مدرسه برای خوشامدگویی به مسئولان ایستاده بود به ایرنا گفت که این مدرسه در کمترین زمان ممکن ساخته شده طوری که فرماندار لحظه شنیدن آماده بودن این مدرسه برای افتتاح باور نمی کرد.

در این آیین افتتاح فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: ۸۷۷ متر مربع زیربنای این مدرسه ۶ کلاسه است و ۷۰ میلیارد ریال برای ساخت این مدرسه اعتبار هزینه شده است.

شهرام مهدوی مطلق تاکید کرد: با افتتاح این مدرسه ۶ کلاسه ۵۱ کلاس درس در دهه فجر امسال به فضای آموزشی شهرستان بویراحمد اضافه شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر ویژه ای که از نماینده مردم بویراحمد داشت، گفت: حضور آقای روشنفکر در کمیسیون آموزش موجب شد اعتبارات خوبی به استان در حوزه نوسازی مدارس تزریق شود.

حسینی عنوان کرد: مشکلات کمبود فضای آموزشی شهرستان بویراحمد می طلبد که نماینده شهرستان باز هم مثل گذشته همکاری کنند تا این مشکلات رفع شود.

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر۱۰ساعته مسئولان درهشتمین روز دهه فجر دربویراحمد

کارخانه میوه خشک کنی شهرستان بویراحمد چشم به راه نقدینگی

آیین افتتاح کارخانه میوه خشک کنی و بسته بندی میوه و سبزی رنود با معرفی محصولات این کارخانه توسط خانمی که مدیریت شرکت را بر عهده داشت آغاز شد.

آنگونه که این سرمایه گذار می گفت محصولات این کارخانه به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات صادر خواهد شد ما کارخانه برای ایجاد اشتغال بیشتر و توسعه فازهای این واحد تولیدی مشکل نقدینگی دارد.

فرماندار شهرستان بویراحمد در این آیین افتتاح اظهار داشت: این کارخانه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از جمله پروژه های افتتاحی زیر نظر جهاد کشاورزی است.

شهرام مهدوی مطلق با اشاره به اهمیت پروژه های کوچک اقتصادی اشتغال زا گفت: این کارخانه ۲۵ نفر اشتغال زایی دارد، این چنین پروژه هایی در اشتغال زایی پایدار و کاهش نرخ بیکاری اثرگذار خواهد بود.

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر۱۰ساعته مسئولان درهشتمین روز دهه فجر دربویراحمد

یک تذکر مهم به جهاد کشاورزی استان؛دغدغه کشاورزان را داشته باشید تا مجبور نشوند اره به دست بگیرند "

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از باغداران استان دغدغه اصلی متولیان جهاد کشاورزی استان باشد و به توسعه صنایع تبدیلی در راستای کمک به باغداران توجه جدی شود.

مهدی روشنفکر در حاشیه افتتاح سردخانه ۶ هزار تنی شهرستان بویراحمد امید سبز انتظار در شهرک صنعتی ۳ یاسوج، اظهار کرد: باید توجه ویژه ای به باغداران کاکانی و محصولات سیب باغداران در نقاط مختلف استان بشود زیرا هر ساله با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

وی افزود: سال های گذشته، باغداران در فصل برداشت با زیان مواجه شدند و حتی با اره درخت هایشان را از بین بردند نباید بگذاریم چنین اتفاقی در استان بیفتد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: می طلبد فضای سردخانه ای استان سریعتر به بهره برداری برسند تا بخشی از دغدغه باغداران کاسته و دست دلالان کوتاه شود.

روشنفکر از مسئولان جها کشاورزی استان خواست نیازمندی های استان را در زمینه های مختلف کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی اعلام کنند تا در صدد رفع آن ها اقدام شود.

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر۱۰ساعته مسئولان درهشتمین روز دهه فجر دربویراحمد

قول مدیرکل ورزش استان برای افتتاح زودهنگام

سال های گذشته به حوزه ورزش شهرستان بویراحمد آن چنان توجهی نمی شد به گونه ای که اکنون طرح های بزرگی چون هتل ورزش یاسوج و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج نیمه کاره رها شده اند.

اما قرار است در دولت سیزدهم تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی در دستور کار قرار گیرد و در این باره نور امید در دل ورزشکاران و ورزش دوستان این شهرستان روشن شده است.

فرماندار بویراحمد در آئین کلنگ‌زنی چمن مصنوعی روستای «ده‌برآفتاب» افزود: این چمن مصنوعی با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نومان کلنگ‌زنی شد که به یاری خداوند در طول چهار ماه تکمیل و احداث خواهد شد.

مهدوی‌مطلق افزود: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات نفت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز، با بیان اینکه اعتبارات خوبی در حوزه ورزش و جوانان جذب شده است،ادامه داد: با تلاش و کمک نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون اعتبارات خوبی در حوزه ورزش جذب شده است و اعتبار این چمن مصنوعی در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان قرار گرفت.

عین الله دهقان تصریح کرد: در همین جا به مردم قول می‌دهیم که در مدت مشخص شده پروژه به بهره‌برداری برسد.

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر۱۰ساعته مسئولان درهشتمین روز دهه فجر دربویراحمد

روشن شدن مشعل گاز در ۲۵ روستای لوداب و خوشحالی روستائیان

با وعده های صادق دولت سیزدهم، بخش عمده ای از روستاهای دهستان لوداب امروز از نعمت گاز برخوردار شدند.

لوداب یکی از بخش های محروم کهگیلویه و بویراحمد از معدود نقاط این استان است که هنوز به شبکه گازرسانی سراسری متصل نشده اند و از این رو مردم با سختی های زیادی بویژه در فصل های سرد سال روزگار می گذرانند.

فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار کرد: امروز گازرسانی به یک هزار و ۶۰ خانوار و جمعیتی حدود چهار هزار و ۱۵۰ نفر به متراژ ۹۸ کیلومتر شبکه فلزی و پلی اتیلن به همراه دو عدد ایستگاه TBSبا اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در ۲۵ روستا از روستاهای لوداب شهرستان بویراحمد افتتاح شد.

بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد با ۱۲۸ روستا و جمعیتی نزدیک به ۲۰ هزار نفر در۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که آخرین روستای این بخش با مرکز استان نزدیک به چهار ساعت مسافت دارد.

ساکنان ۱۷ شهر و یکهزار و ۴۱ روستای کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر به گاز خانگی دسترسی دارند اما تا اوایل دهه شصت به جز بخش هایی از مناطق شهری گچساران سایر نقاط استان از این نعمت محروم بودند و شهروندان در نبود این سوخت، مرارت های زیادی را پشت سر گذاشته اند.

فرماندار بویراحمد از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۴طرح عمرانی ،فرهنگی و بهداشتی در این شهرستان در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدوی مطلق افزود: از این تعداد طرح ، ۱۲۶ طرح عمرانی در بخش های مختلف به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی بیش از ۳۰ طرح عمرانی هم آغاز می‌شود.

وی گفت: در مجموع برای اجرای این طرح ها ، ۹۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و با افتتاح آنها برای ۲۵۰ نفر در شهرستان بویراحمد به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha