۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85023780
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی۲۲ بهمن تبلور اتحاد مردم ایران است

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85023780
راهپیمایی۲۲ بهمن تبلور اتحاد مردم ایران است

گرگان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: مردم ایران با وجود برخی اختلاف نظرها و همچنین مشکلات اقتصادی، اجازه دخالت دشمن در امور داخلی کشور را نمی‌دهند و تبلور این اتحاد و انسجام در راهپیمایی۲۲ بهمن آشکار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان اظهار کرد: دشمن همواره در کمین نشسته تا با بروز اندکی اختلاف، توطئه‌های تفرقه‌ افکنانه خود را در کشور پیاده کند که مردم همانند ۴۴ سال گذشته باید هوشیار بوده و نگذارند این نقشه‌های شوم به ثمر بنشیند.

وی بیان کرد: یکی از نقشه‌های همیشگی دشمن برای واردکردن خدشه به وحدت ایران، پررنگ کردن اختلافات مذهبی شیعه و سنی است در حالی که این مذاهب اسلامی، نقاط مشترک بسیار زیادی با هم دارند و برخی اختلاف دیدگاه هیچ گاه نمی تواند باعث دشمنی آنان با یکدیگر شود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله میرزای شیرازی صاحب فتوای تحریم تنباکو گفت: در دوره زعامت ایشان بر جهان اسلام، چند مورد اختلاف میان شیعه و سنی بروز کرد که انگلیسی‌ها با آگاهی از این تفاوت آرا، خواستند وارد این ماجرا شوند اما میرزای بزرگ قاطعانه تاکید کرد که "این دعوا خانوادگی است و ما (شیعه و سنی) این مشکل را حل می‌کنیم".

وی در ادامه بر ضرورت نمایش بیشتر نمادهای مذهبی در جامعه تاکید کرد و از مسوولان مرتبط خواست به عنوان یکی از این نمادآفرینی‌ها، پخش اذان از مساجد و ادارات و دیگر مکان‌های عمومی را مورد توجه جدی قرار دهند.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین به نقش محوری مساجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امام جماعت مساجد جایگاه و نقش محوری در تثبیت فرهنگ و فضای فکری جامعه دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه مهمترین رکن مساجد، امام جماعت آن است باید ائمه جماعات شایستگی علمی، دینی، اخلاقی، فرهنگی همراه با روابط اجتماعی خوب و مخاطب شناسی مناسب داشته باشند.

وی اظهار کرد: هیات امنای مساجد به یک گروه خاصی تعلق ندارد و باید اقشار مختلف جامعه در انتخاب هیات امنا نقش داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان ادامه داد: هیات امنا مساجد با همراهی امام جماعت در راستای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این جلسه گفت: یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در جامعه، مسجد محوری است که نهادهای مختلفی در آن مسئولیت داشته و مشغول فعالیت هستند.

محمد رعیت افزود: برای انسجام، نظم بخشی و کسب نتیجه مطلوب‌تر در فعالیت‌های مساجد گلستان به طرح مدونی نیاز است که یکی از پیشنهادهای دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل کارگروهی به دبیری اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی برای هم‌صدایی و ترسیم چشم انداز منسجم در موضوعات فرهنگی، مذهبی، هنری، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سایر موضوعات مرتبط با مسجد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha