استاد مجید انتظامی از مفاخر تاریخ هنر انقلاب اسلامی است

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، استاد مجید انتظامی را یکی از مفاخر تاریخ هنر انقلاب اسلامی دانست و گفت: آثار خلاقانه ایشان روایتگر غم و شادی مردم ایران است و همیشه در خاطره جمعی مردم ماندگار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سیدمجید پوراحمدی در ادامه طرح تکریم و دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با مجید انتظامی هنرمند نامدار عرصه موسیقی دیدار و گفت و گو کرد.

پوراحمدی در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات این هنرمند در تداوم و اعتلای موسیقی کشورمان اظهارداشت: استاد مجید انتظامی یکی از مفاخر تاریخ هنر انقلاب اسلامی است که توانست با کارنامه‌ای ارزشمند نام بلند پدر خود را (عزت‌الله انتظامی) حفظ کند. آثار خلاقانه ایشان روایتگر غم و شادی مردم ایران است و همیشه در خاطره جمعی مردم ماندگار خواهد بود.

مشاور وزیر فرهنگ در ادامه ا فزود: صندوق اعتباری هنر توجه ویژه‌ای به اهالی فرهنگ و هنر به خصوص اساتید نامدار این عرصه دارد. وظیفه ماست که ضمن تکریم و حمایت مادی و معنوی از آنان از تجارب و دانش این هنرمندان بهره‌مند شویم.

در این دیدار مجید انتظامی ضمن بیان خاطرات حرفه‌ای خود با اشاره به برخی مشکلات و دغدغه‌ها در حوزه موسیقی کشور گفت: اهل فرهنگ و هنر از موثرترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و بدون تردید آنان عاشق وطن خویش هستند و این عشق را با زبان هنر در آثارشان بیان می‌کنند. در خدمت به آنان باید اهتمام داشت.

مجید انتظامی متولد ۱۸ اسفند ۱۳۲۶ در تهران، موسیقیدان، آهنگساز، نوازنده اُبوا و مدرس موسیقی است. وی از دهه ۱۳۵۰ برای بیش از ۸۰ اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌ است و با دریافت چهار سیمرغ بلورین برای فیلم‌های بای سیکل ران، روز واقعه، آژانس شیشه‌ای و دیوانه‌ای از قفس پرید مشترکا به همراه حسین علیزاده و محمدرضا علیقلی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است. انتظامی از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ است و سال ۱۳۹۳ به عنوان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha