۴۰ واحد صنعتی و معدنی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

بندرعباس - ایرنا - همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر ۴۰ واحد صنعتی و معدنی کوچک و متوسط در هرمزگان با حضور معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان شامگاه چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها با هزینه‌ای افزون بر یک‌میلیارد تومان و اشتغالزایی۵۷۰ نفر به صورت مستقیم در سراسر استان به بهره‌برداری رسید.

خلیل قاسمی افزود: فرآورده‌های نفتی ققنوس کجور، دریا رشمون و ماشین آلات خشکشویی از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی در این روز بوده است.

وی بیان کرد: واحد تولیدی دریا رشمون هرمزگان با هزینه سه میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۴ نفر، واحد تولیدی روغن صنعتی با هزینه ۳۲ میلیارد تومان و طرح تولید ماشین آلات خشکشویی با هزینه با ۲۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی۲۰ نفر به صورت مستقیم، به بهره‌برداری رسید.

همچنین سه طرح در بندرلنگه، رودان و سیریک نیز به صورت ویدئو کنفرانسی مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این مراسم گفت: ۸۵۱ شهرک صنعتی فعال در کشور وجود دارد که ۲۷۴ طرح با هزینه ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

فتحعلی محمدزاده افزود: سهم استان هرمزگان از این اعتبارات ۱۷۶ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های سه شهرک‌ صنعتی جناح، مرحله دوم شهرک صنعتی میناب و مرحله دوم شهرک صنعتی گمبرون نیز آماده بهره‌برداری است.

همزمان با چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ۶۶ طرح بزرگ صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ هزار میلیارد تومان در هرمزگان کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شد.