۱۹ میلیارد تومان طرح در محروم‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور به بهره برداری رسید

مشهد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۶ فضای آموزشی و پرورشی با ۱۹ میلیارد تومان اعتبار در تبادکان به عنوان محروم ترین منطقه آموزش و پرورش کشور افتتاح شد.

محمد حسین عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح ۱۴ کلاس درس و ۲ نمازخانه و سالن ورزشی با مشارکت۷۰ درصدی خیرین به فضاهای آموزشی تبادکان افزوده شد.

وی ادامه داد: تبادکان، پرجمعیت ترین و پهناورترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۲۷۲ هزار متر مربع فضای آموزشی است که این میزان فضا از ابتدای انقلاب در منطقه ساخته شده است.

رییس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد گفت: سرانه فضای آموزشی استاندارد و مطلوب به ازای هر دانش آموز هشت مترمربع اعلام شده، سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۴ مترمربع و در استان ۴.۳ مترمربع است حال آن که سرانه یاد شده در منطقه آموزش و پرورش تبادکان ۱.۸ مترمربع است و از این لحاظ کمترین سرانه فضای آموزشی در کشور است.

عبداللهی افزود: وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور به ۱۵۱ هزار دانش آموز در روستاهای بخش مرکزی مشهد و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می دهد.

وی حاشیه نشینی و دورافتاده بودن را از ویژگی های منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد دانست و ادامه داد: طی دو سال گذشته ۱۴ هزار دانش آموز به این منطقه آموزشی افزوده شده و از طرفی دانش آموزان اتباع افغانستان یک هفتم جمعیت دانش آموزشی منطقه را تشکیل می دهند و همین شاخصه ها نیاز فوری به فضای آموزشی در تبادکان را دوچندان کرده است.

رییس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد گفت: منطقه آموزش و پرورش تبادکان به ۲۱۰ نمازخانه و تعدادی سالن ورزشی نیاز دارد و هم اکنون ۸۰۰ مدرسه با سه هزار و ۲۰۰ کلاس درس به صورت ۲ شیفت در تبادکان وجود دارد که برای رسیدن به وضعیت استاندارد از نظر فضای آموزشی به ۸۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد.

بخش مرکزی مشهد با حدود ۲۰۰ روستا بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۲۸ روستا از این تعداد در حریم کلانشهر مشهد قرار دارند.

شهرستان مشهد با چهار شهر مشهد، رضویه، بینالود و مُلک آباد، ۴۰۰ روستا و آبادی و حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد که ۳.۵ میلیون نفر از این جمعیت در کلانشهر مشهد سکونت دارند، همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از این جمعیت در بافت حاشین نشین شهری و روستاهای چسبیده به شهر سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha