۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85024838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: فعالیت‌های جزیره‌ای حوزه فرهنگ باید ساماندهی شود

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: جزیره‌ای عمل کردن از مهمترین معضلات حوزه فرهنگ است که فعالیت‌ها در این راستا باید مهندسی و ساماندهی شود.

به گزارش ایرنا، محمد وحیدی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی خراسان شمالی که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: بودجه حوزه فرهنگ نیز باید انسجام داشته باشد چرا که اعتبارات خرد در دستگاه‌های اجرایی باید به درستی برنامه ریزی شود.

وی بر ساماندهی اعتبارات حوزه فرهنگ تاکید کرد و افزود: بودجه فرهنگی باید در بخش های فرهنگ هزینه شود اما وقتی اعتبار ریز به دستگاه ها و سازمان های مختلف اختصاص داده شود بعضا این بودجه در بخش دیگری هزینه خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: در سند آمایش فرهنگی نیز باید به کانون خانواده اهمیت ویژه ای داده شود و آسیب های این حوزه شناسایی و بر رفع آنان نیز تاکید شود.

وی بر هم افزایی و تقویت اجتماعی نیز تاکید کرد و گفت: در جنگ های شناختی به بحث فرهنگ می پردازند و اگر در این نقطه ضعیف باشیم دشمن ضربه خود را وارد خواهد کرد.

نماینده مردم بجنورد: فعالیت‌های جزیره‌ای حوزه فرهنگ باید ساماندهی شود

پرداخت فضای مجازی در سند آمایش فرهنگی

دیگر نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در سند آمایش فرهنگی باید به موضوع فضای مجازی بیشتر پرداخته شود چرا که در اغتشاشات اخیر دشمنان از این محور وارد شدند و جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر خود قرار دادند.

محمد پاکمهر در بخش دیگری از سخنانش به بحث مهاجرت از روستاها به شهرها نیز اشاره ای کرد و افزود: اینک بافت جمعیتی که در شهرها وجود دارد بواسطه مهاجرت متاثر از بسیاری از مشکلات فرهنگی است.

وی تصریح کرد: اینک در فضای آپارتمان های مسکونی تعداد زیادی از خانواده ها با خرده فرهنگ های مختلف با هم در یک مجتمع سکونت دارند که این امر نیز بعضا تناقض هایی را ایجاد خواهد کرد.

پاکمهر به بافت جمعیت این استان و اقوام مختلف نیز اشاره ای کرد و افزود: این مهم باید در سند ‌آمایش فرهنگی برش استانی دیده شود چرا که در این خطه اهل سنت، شیعه و قومیت های مختلف سکونت دارند که هر کدام فرهنگ های به خصوص خود را دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha