سرودهای حماسی حلاوت انقلاب ۵۷ را ماندگار کرد

کرج - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: سرودهای حماسی و مبتنی بر محتواهای ارزشی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی، حلاوت و شیرینی این پیروزی تاریخی را برای ملت ایران ماندگار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جابری انصاری روز پنجشنبه ضمن قدردانی در حاشیه برگزاری دومین جشنواره سرود در استان البرز که توسط معاونت فرهنگی سپاه البرز، مرکز آفرینش ها و سازمان بسیج هنرمندان البرز برگزار شد، اظهار کرد: سرود دربرگیرنده ارزش‌ها و پیشینه‌ای است که در دهه اول انقلاب تبدیل به جریان مهمی در عرصه‌های مختلف میهن اسلامی ایران شد.

وی افزود: در اوایل دهه ۹۰ نیز پویایی و جهش بسیار زیادی در حوزه سرود به وجود آمد بطوریکه این مهم مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هم قرار گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه گفت: برگزاری جشنواره سرود در استان البرز موجب تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان، کشف و پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌افزایی خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سرود که می فرمایند «سرود مثل هوای بهاری نفوذ می‌کند»، افزود: نسل نوجوان دختر و پسر در چنین جشنواره هایی که با حمایت خانواده های این نسل همراه بود، حضوری حداکثری داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه از دشمن انتظاری جز فتنه‌گری و توطئه‌افکنی نداریم، گفت: آنچه مهم است، اینکه دچار غفلت نشویم و با درک درست، عمیق و دشمن‌شناسی، همچون دوران دفاع مقدس و سایر مقاطع پیش روی انقلاب با زبان هنر و توسط هنرمندان فتنه‌ها را ناکام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز آمادگی این را دارد در کنار معاونت فرهنگی سپاه استان، سازمان بسیج هنرمندان استان در حمایت از هنر و هنرمندان استان البرز با برگزاری جشنواره ها و تقویت هنر و مقوله هنر در البرز گام های موثری را بردارد.

دومین جشنواره استانی سرود فجر توسط مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج استان البرز در ۲ بخش دختران و پسران در کانون فرهنگی شهید سبحانی کرج برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره شناخت جریان سرود و گروه های سرود در سراسر استان بود.

از بین ۱۰۰ گروه که آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده بودند ، ۳۳ گروه در بخش دختران و ۱۸ گروه در بخش پسران به مرحله استانی جشنواره راه یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha