۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85024952
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۲ پایگاه انتقال خون گیلان ۲۲ بهمن آماده خونگیری است

رشت - ایرنا - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از فعالیت ۲ پایگاه انتقال خون استان همزمان با راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در رشت و لاهیجان خبر داد.

گیتی ایزدی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه اهدا خون در رشت میدان فرهنگ خیابان آزادگان کوچه اهدای خون و پایگاه لاهیجان در خیابان امام خمینی (ره)، جنب بوستان ۲۲ آبان امروز شنبه ۲۲ بهمن برای خونگیری فعال است.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ فعال است، خاطر نشان کرد: علاقمندان برای اهدای خون امروز می‌توانند به این ۲ پایگاه یاد شده مراجعه کنند.

ایزدی‌پور با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در این امر خیر افزود: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است از مردم نوعدوست درخواست می شود که برای تامین خون های بیماران نیازمند به این مایع حیاتی یاریگر انتقال خون باشند.

وی با اشاره به اجرای پویش چتر سرخ زندگی از سوی سازمان انتقال خون با توجه به فصل سرما و کاهش ذخایز خونی اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در این پویش تا پایان اسفندماه فرصت دارند تا با اهدای خون به تامین نیاز استان و بیماران کمک کنند.

ایزدی‌پور با بیان اینکه علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر برای اهدای خون می‌توانند در ساعات اداری به شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ در رشت و در طول روز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶ - ۰۱۳ تماس بگیرند، افزود: پایگاه‌های انتقال خون رشت، بندرانزلی، آستارا، تالش، لنگرود، رودسر، فومن، لاهیجان "مرکز خونگیری آستانه‌اشرفیه و املش" آماده خونگیری از علاقمندان در تمامی گروه‌های خونی است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآروده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha