آیین گرامیداشت سالروز بیعت عشایر با امام راحل در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد-ایرنا- همزمان با ۲۰ بهمن‌ماه، آیین گرامیداشت سالروز بیعت عشایر به ویژه بختیاری‎‌‎‎ها با امام راحل در سال ۵۷ روز پنجشنبه در محل مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت:دشمن به دنبال تحریف انقلاب اسلامی است و سعی دارد القا کند که انقلاب ما، مکتبی نیست ولی این انقلاب به دنبال اصلاح واقعی جامعه بشری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت سالروز بیعت عشایر با امام خمینی(ره) در مصلای امام(ره) شهرکرد با تبریک روز چهارمحال و بختیاری و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود: ۲۰ بهمن سال ۵۷ نشان داد مردم این استان با بصیرت به موقع، در جهت حفظ ارزش‌ها و مکتب اقدام می‌کنند و ارزش‌ها را فدای تعصب نمی‌کنند و به رضای خداوند می‌اندیشند.

نکونام ادامه داد:۲۰ بهمن که نشان از بصیرت مردم اُستان دارد باید روز ملی باشد و ثبت در تاریخ شود و این مهم هم‌اکنون انجام شده است و شورای فرهنگ عمومی هم آن را مصوب کرده است و علت تاخیر در این مهم، نبود دقت شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره گذشته بود.

امام جمعه شهرکرد یاد آور شد:عشایر ۲۰ بهمن سال ۵۷ با صراحت از امام و مکتب اهل بیت دفاع کردند و با حضور به موقع در تهران از بختیار نخست وزیر رژیم پهلوی، تبری جستند و با امام خمینی(ره) بیعت کردند.

نکونام تاکید کرد: در بیعت عشایر بختیاری و دهکُردی در ۲۰ بهمن سال ۵۷ با وجود آنکه این حرکت از این استان آغاز شد، اما تنها بختیاری‌های چهارمحال و بختیاری حضور نداشتند و عشایر بختیاری سایر اُستان‌ها نیز بودند و این اتفاق موجب شده هر جا بختیاری هست به این بیعت افتخار کند و این واقعه افتخار جامعه بختیاری‌های کشور است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: برای تداوم انقلاب اسلامی باید به مکتب و راه ایمان داشت و در این زمینه مهم توجه به محتوای مسأله انقلاب است و نباید اجازه داد که این محتوا تحریف شود.

وی یادآور شد: محتوا انقلاب اسلامی، همان بینش، دین‌محوری، مکتب‌محوری و پیروی از ائمه است و مردم بصیر، ایران‌دوست، مومن و انقلابی به این محتوای می‌بالند و به آن افتخار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: انقلاب ما با این محتوا و ویژگی‌ها شکل گرفته است و دشمن به‌دنبال تحریف واقعیت‌های انقلاب اسلامی است و به‌دنبال ایجاد ناامیدی است و تلاش می‌کند که اعلام کند انقلاب از مکتب نشات نگرفته است.

وی تصریح کرد :انقلاب ما انقلاب مکتبی است و جوانان ما جوانانی اهل اعتکاف هستند و اگر چیزی غیر از باشد، مقطعی و گذرا و تحت جو احساسی است.

وی یادآور شد: انقلاب و انقلابیون اجازه نمی‌دهد، دشمن مردم را ناامید کند و ملتی که به کرامت انسانی و عزت رسیدند راضی نمی‌شوند، استکبار بر آن‌ها مسلط شود.

به گزارش ایرنا، در بخشی از این مراسم، عشایر اُستان،با قرائت بیانیه با آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبر انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha