دولت با افزایش حمایت‌های مالی به یاری زلزله‌زدگان خوی شتافت

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت تمامی تلاش خود را برای بازسازی مناطق زلزله‌زده به کار گرفته و تا پایان در کنار مردم خوی است، گفت: مبالغ تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی این مناطق افزایش یافته است.

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از افزایش تسهیلات بانکی ارائه شده به زلزله‌زدگان خبر داد و اظهار کرد: میزان تسهیلات قرض الحسنه برای واحدهای شهری ۲۵۰ و واحدهای روستایی ۲۰۰ میلیون تومان بود که در جلسه هیات دولت با سازمان برنامه بودجه مقرر شد که میزان تسهیلات واحدهای شهری به ۳۰۰ و واحدهای روستایی نیز به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: میزان کمک‌های بلاعوض دولت به زلزله‌زدگان نیز افزایش یافته و برای هر واحد تخریب شده ۶۰ میلیون تومان (۲ هزار و ۱۲۰ واحد) پرداخت می‌شود که قبلا این میزان ۵۰ میلیون تومان بود که نشان می‌دهد دولت با این کمک ضمن چبران بخشی از خسارت مردم، زمینه بازگشت به حالت عادی در منطقه را تسریع خواهد بخشید.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از حضور و پیگیری رییس جمهور و مسوولان ارشد ملی برای تسریع در حل مشکلات مردم زلزله‌زده خوی اضافه کرد: ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه نیز برای تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده (۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد) در نظر گرفته شد.

دولت با افزایش حمایت‌های مالی به یاری زلزله‌زدگان خوی شتافت

وی افزود: البته ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه نیز برای بازسازی واحدهای دامی تخریب شده در شهرستان خوی از سوی دولت سیزدهم اختصاص یافته است.

معتمدیان در ادامه به نتیجه ارزیابی‌های بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: به دنبال زمین لرزه اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریب کامل شده، ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد خسارت دیده و یک هزار و ۵۰۰ واحد دامی نیز تخریب شده و چهار هزار واحد نیز نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که عملیات بازسازی و نوسازی با حمایت‌های دولت از سوی بنیاد مسکن انجام می‌شود.

معتمدیان در رابطه با کمک‌های ارسالی از سراسر کشور به زلزله زدگان شهرستان خوی تاکید کرد: دولت و دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حاکمیتی و نیروهای مسلح در کنار گروه‌های مردمی، سه ضلع اصلی خدمات رسانی به زلزله زدگان شهرستان خوی بوده و همدلی بی نظیری را در این مدت خلق کردند.

دولت با افزایش حمایت‌های مالی به یاری زلزله‌زدگان خوی شتافت

استاندار آذربایجان غربی از تعیین پنج درصد سهمیه برای دانش آموزان شهرستان خوی جهت شرکت در کنکور خبر داد و یادآور شد: این هم یکی از دیگر از اقدامات حمایتی دولت به مردم این منطقه است.

وی با بیان اینکه دولت مردمی و مدیران استان با تمام توان در کنار مردم شهرستان خوی هستند، گفت: عشق و همدلی تمامی نهادها و دستگاه‌ها برای کاهش آلام مردم خوی، روند بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی را تسریع می‌کند.

معتمدیان ادامه داد: همه تلاش خود را بکار می‌گیریم تا فرایند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی در ۶ ماه آینده به اتمام برسد که دولت برای تسریع در این امر مهم بازسازی شهر خوی را به بنیاد مسکن استان زنجان، شهر فیرورق را به بنیاد مسکن آذربایجان شرقی و بازسازی مناطق روستایی خوی را نیز به بنیاد مسکن آذربایجان غربی سپرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha