امام جمعه اردبیل: حمایت از تولید باید اولویت تمام مسئولان باشد

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تمام ظرفیت‌ها و اولویت‌ها و نیز مصوبات مجلس باید به سمت و سوی حمایت از تولید و تولیدکننده معطوف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در آیین افتتاح "شرکت تولیدی آرتادان تجارت ایرانیان" در شهرستان نیر با انتقاد از روال پرداخت یارانه در سال‌های گذشته اظهار کرد: یک عمر یارانه‌ها در کشور صرف واردات شد در حالی که این منابع باید در مسیر حمایت از تولید هزینه می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید و سرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: مدیران در مقابل سرمایه‌گذار و بخش تولید باید از تمام توان مایه بگذارند و به سرمایه‌گذار به چشم ولی نعمت بنگرند و نباید در حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاران سستی و سهل‌انگاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: در دنیا قدرت بهره‌وری به جایی رسیده که عملا تبدیل به اعجاز شده ، در کشور ما نیز این کارها شدنی است.

آیت الله عاملی اضافه کرد: جمهوری اسلامی زمینه را فراهم کرده و زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله آب، گاز، برق و منابع مالی را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم کرده ولی برخی کارشکنی‌ها در حمایت از بخش تولید باید از بین برود.

وی با بیان اینکه همه باید برای اقتدار اقتصادی کشور از جان مایه بگذارند، افزود: اگر اقتدار اقتصادی نباشد، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی را از دست می‌دهیم بنابراین باید ولی نعمت‌های اصلی خود را بشناسیم و اولویت‌ را به بخش تولید بدهیم.

امام جمعه اردبیل: حمایت از تولید باید اولویت تمام مسئولین باشد

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: توان علمی، اقتصادی و نظامی کشور بویژه با ساخت پیچیده‌ترین زیردریایی‌ها ، موشک‌های نقطه‌زن و قدرت فضایی روز به روز قوی‌تر می‌شود و امروز در سایه انقلاب اسلامی هیچ کس جرات و توان تعرض به کشور ما را ندارد.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی این است که امروز ملت خود برای خود تصمیم می‌گیرد ، مراکز حساس تصمیم‌گیری در اختیار مردم بوده و تولیت امور به دست خود ملت است.

وی با اشاره به وقوع زلزله در ترکیه و امدادرسانی از سوی ۶۰ کشور جهان و نیز ارسال ۶۱ هزار امدادگر به این کشور ، از نبود حمایت در چنین شرایطی در برابر ملت مظلوم سوریه اظهارتاسف کرد.

آیت‌الله عاملی ضمن ابراز همدردی با این مردم ترکیه و سوریه گفت: زلزله‌زدگان سوریه در مقابل زلزله، آتش ، حصار ، تحریم و سرما در سختی قرار دارند و اروپا و آمریکا کمترین کمک‌ها را از آنها دریغ کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود مشکل بیکاری در استان ، وجود جوانان نخبه و با استعداد را فرصتی مغتنم ارزیابی کرد و خواستار توجه سرمایه‌ گذاران به این ظرفیت و بکارگیری ثروت و پول‌های راکد خود برای رونق بخشی به تولید در کشور شد.

به گزارش ایرنا امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مقامات استانی"واحد تولیدی آرتا دان تجارت ایرانیان" با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن و اشتغال‌زایی ۶۰ نفر در ۲ نوبت کاری با صرف ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha