تهران قهرمان دو ومیدانی دانش آموزان دختر کشور شد

بندرعباس - ایرنا - سی و نهمین دوره مسابقات قهرمانی دو ومیدانی دختران متوسطه دوم کشور یادواره شهدای مدارس زینیه و ثارالله میانه و ۱۷۶ شهید دانش آموز استان هرمزگان، با قهرمانی تیم تهران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مسابقات که در ۱۵ ماده با ۱۵۶ ورزشکار از ۲۶ استان کشور از هجدم بهمن ماه در پیست ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برگزار شد، در نهایت تیم‌های‌ خراسان رضوی و البرز نیز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان در مراسم پایانی این مسابقات با اشاره به اینکه تقریبا تمامی ورزشکاران منتخب قهرمان کشور و آسیا در این بازی‌ها حضور داشتند، گفت: در پرتاب نیزه «مانا حسینی» از البرز به نشان طلا دست یافت و «آیدا بیضرر» از ایلام و «فاطمه پانیدان» از کرمان در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند؛ همچنین مدال طلای ماده Relay سوییسی نیز به تهران رسید و تیم‌های خراسان رضوی دوم و البرز سوم شد.

مهدی فولادی افزود: در ماده دوی ۴۰۰ متر هم «آیناز عالی پور» از خوزستان توانست با پیشی گرفتن از بقیه رقبا بر سکوی اول بایستد و «شیدا رستمی» از البرز رتبه دوم و «روژینا امانتی» از آذربایجان شرقی نیز رتبه سوم کسب کردند.

وی بیان کرد: نشان طلای دوی ماده ۱۰۰ متر با مانع نیز به «الناز موسایی» از تهران رسید و «حنانه عطایی» از خراسان رضوی نشان نقره و «نسیم آراسته» از فارس نشان برنز را به دست آورند؛ در ماده ۱۰۰ نیز نشان طلای این ماده به «زهرا ساربانی» از بوشهر رسید و «یاسمین نعیمی راد» از خراسان رضوی و مبینا خادم از اصفهان به ترتیب نشان نقره و برنز را به دست آوردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان اظهارکرد: در ۲ ماده ۲۰۰ متر نیز «ملینا اسماعیلی» از البرز اول، «الینا دهقانی» از اصفهان دوم و «نرجس عباسی» از خراسان جنوبی نیز سوم شدند.
فولادی اضافه کرد: در پرتاب دیسک، دانش آموز «یگانه سعادتی» از خراسان رضوی توانست با بیشترین پرتاب اول شود و «زهرا اسماعیلی» از استان مرکزی دوم و «هانیه مومنی« از چهارمحال و بختیاری نیز سوم شدند.

وی ادامه داد: در ماده ۱۵۰۰ متر «آتوسا آتش به جان» از کرمانشا اول، «هانیه جمال آبادی» از اصفهان گردان دوم و «آیناز نوزاد» از آذربایجان غربی سوم شدند؛ در ماده ۸۰۰ متر نیز «نازنین عبدیان» از تهران به مقام نخست رسید، «پریسا امینی» از خراسان جنوبی رتبه دوم و «مریم بیات» از استان همدان توانست در رتبه سوم بایستند.

فولادی گفت: مقام اول در ماده سه ۳۰۰ متر با مانع هم به «هدی قاسمی» از خراسان جنوبی رسید و «پریا پرویز پور» از فارس در جایگاه دوم و «فیروزه پورحدادی» از خوزستان نیز به مقام سوم رسیدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: در پرش طول، ورزشکار خراسان رضوی بنام «یاسمین نعیمی راد» به مدال طلا دست یافت و «زهرا ساربانی» از بوشهر نقره و «پارمیدا فتاحی» از تهران برنز به دست آوردند و در پرش سه گام نیز «نرجس عباسی» از خراسان جنوبی در جایگاه نخست قرار گرفت و «رعنا جوان صالحی» از اردبیل در رتبه دوم و «پریسا نبی زاده» در جایگاه سوم این ماده ایستادند.

وی اضافه کرد: »عسل علی قلی» از تهران در پرش ارتفاع اول شد و «فاطمه سرافراز» از یزد و «حنانه عطایی» به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند و در پرتاب وزنه نیز «الهه علیزاد» از ایلام اول، «نسترن شبخیزی» از زنجان دوم و «ماهان فداکار» از اردبیل و «بهار واحدی» از گلستان در جایگاه سوم مشترک این ماده قرار گرفتند.

فولادی گفت: در پرش با نیزه نیز که یک ورزشکار به نام «نگار سادات طباطبایی» از استان یزد شرکت کرده بود، با پرش ۲ متر و ۳۰ سانتی متر به مقام نخست این ماده رسید.

مسابقات قهرمانی پسران متوسطه دوم کشور نیز از روز دهم تا ۱۵ بهمن ماه جاری به میزبانی بندرعباس برگزار شد که در نهایت در رشته فوتسال هرمزگان اول شد و تیم های اصفهان دوم و بوشهر و خراسان رضوی نیز به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

همچنین در رشته دوومیدانی نیز تیم همدان بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم های تهران و گلستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha