توصیه مجید مجیدی به فیلمنامه‌نویس «اتاقک گلی» چه بود؟

تهران- ایرنا- فیلمنامه نویس «اتاقک گلی» گفت: آقای مجید مجیدی خیلی به من کمک کردند و گفتند اگر لایه عاشقانه فیلم را تقویت کنید، عملیات مرصاد درمی‌آید و نمود پیدا می کند.

پدرام کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خیلی ها به ما گفتند کاش بخش عاشقانه فیلم را پررنگ تر می کردید. من لایه عاشقانه فیلم را جلوتر و لایه عملیات فیلم را عقب تر آوردم. آقای مجید مجیدی خیلی به من کمک کردند و گفتند اگر لایه عاشقانه را تقویت کنید، عملیات مرصاد درمی‌آید و نمود پیدا می کند. حرفشان این بود که نگران عملیات مرصاد نباشید که حرف کاملا درستی هم بود. آقای رضا میرکریمی هم خیلی به من کمک کردند. چند نفر به من گفتند بخش عاشقانه خیلی شیرین درآمده و کاش بیشتر می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قهرمان داستان ساده دل است توضیح داد: شما خودتان را به سال ۶۷ ببرید و یک روستا را تصور کنید. قهرمان ما اسامی سیاسی را نمی شناسد. تمام زندگی او به مادر و کامیون و کار و معشوقه اش محدود می‌شود.

توصیه مجید مجیدی به فیلمنامه‌نویس «اتاقک گلی» چه بود؟

کریمی درباره واکنش احتمالی منافقین پس از تماشای فیلم بیان کرد: واکنش آنها خیلی اهمیتی ندارد. چون فیلم را برای آنها نساخته ایم. شاید با دیدن فیلم خوشحال بشوند چون ما خیلی از قساوت هایشان را نشان نداده ایم.

وی درباره بازخوردهای اکران فیلم در سینمای رسانه جشنواره تاکید کرد: نگران خانواده شهدا بودم که در سالن حضور داشتند. گفتم شاید شهیدشان کم دیده شده و فضا برایشان قانع کننده نباشد. خدا را شکر آنها راضی بودند.

کریمی با یادآوری این نکته که رشته تحصیلی من ادبیات نمایشی است؛ ولی بیشتر به عنوان مجری من را می شناسند گفت: ورود من به سازمان از سال ۷۶ و از بدو تاسیس رادیو جوان بود. به عنوان نویسنده وارد رادیو شدم. هر موقعی که از اجرا فارغ می شدم به سمت نویسندگی می آمدم. از بهمن ماه سال قبل تا الان درگیر نگارش فیلمنامه اتاقک گلی بودم. کار خوب زمان بر است.

این فیلمنامه نویس افزود: زحمت بیشتر را بچه های سر صحنه کشیدند. شرایط ما خیلی سخت و خود ساخت این فیلم یک عملیات بود. بچه ها لب مرز داشتند کار می کردند. بعضی صحنه ها ۲۵۰ نفر هنرور دارد. شما تصور کنید با انفجار و تیراندازی چه اتفاقی می‌افتد. این کار به دلایل غیرسینمایی طول کشید و چند بار متوقف شد. در طول کار با هوای سرد مواجه شدیم. در برخی صحنه ها بازیگرها دیالوگ می گفتند و بخار دهان شان باید حذف می شد. در اوج سرما بچه ها با زیرپوش بودند تا مرداد را تداعی کنند.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «اتاقک گلی» روایتی است عاشقانه که در جریان عملیات مرصاد رخ می‌دهد، ‌این فیلم محصول مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد فرهنگی روایت فتح و موزه ملی انقلاب اسلامی ‌و دفاع مقدس است که در بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روز چهارشنبه(۱۹ بهمن) برای اصحاب رسانه و منتقدان اکران شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha