۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 85025932
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پژوهشگر پاکستانی: ایران به رغم فرافکنی غرب بازیگر مهم منطقه است

تهران- ایرنا- پژوهشگر ارشد امور راهبردی و دفاعی در پاکستان، پیشرفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تحریم و تلاش برای انزوای این کشور را چشمگیر دانست و تاکید کرد: تهران امروز به رغم فرافکنی‌های غرب یک بازیگر مهم‌ و قوی در منطقه است.

خانم «آمنه خان» روز جمعه طی مصاحبه اختصاصی با ایرنا در اسلام‌آباد گفت: با گذشت بیش از ۴ دهه از تشکیل جمهوری اسلامی ایران ما شاهد توسعه فوق العاده این‌ کشور در تمامی زمینه‌ها هستیم.

مدیر بخش افغانستان، خاورمیانه و آفریقا در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) گفت: تلاش خارجی برای انزوای ایران و پروپاگاندای رسانه‌های غرب همواره علیه ایران و مردم آن وجود داشته اما این روند جلودار پیشرفت مردم ایران نشد.

وی که آذرماه امسال برای شرکت در سومین مجمع‌ گفت‌وگوی تهران به ایران سفر کرده بود، اظهار داشت: ایران از جامعه‌ای بسیار پویا و فعال برخوردار است که اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان نقش بسزایی برای پیشبرد کشور و دستیابی به اهداف عالی ایفا می‌کنند.

این پژوهشگر امور راهبردی گفت: متاسفانه جمهوری اسلامی ایران قربانی فرافکنی‌های خارجی و رسانه‌های آنان است که هدفی جز انزوا و مخابره اطلاعات اشتباه ندارند، با این وجود جمهوری اسلامی ایران در منطقه از جایگاه قوی برخوردار است.

وی گفت: پاکستان به روابط خود با ایران بسیار اهمیت قائل است و ما امسال ۷۶ سالگی این روابط برادرانه را جشن می‌گیریم، ارتباطات و همکاری‌هایی که در تمامی آزمون‌ها سربلند بوده و دو کشور در تمامی شرایط از یکدیگر حمایت کرده‌اند.

آمنه خان افزود: ایران و پاکستان هر دوی مواجه با پروپاگاندای رسانه‌ای غرب هستند لذا نیاز به تقویت هرچه بیشتر روابط داریم و باید برای تامین منافع خود از توانمندی‌های یکدیگر و فرصت‌های موجود بهره‌برداری نماییم.

وی گفت: من از نزدیک شاهد فضای آزاد و اطمینان بخش جامعه ایران بودم، به ویژه زنان ایرانی که در تمامی بخش‌ها حضور فعالی دارند و نشان می‌دهد که مردم ایران برای پیشرفت کشورشان منسجم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha