افزایش تعداد روستاهای در محاصره برف مازندران/  آغاز بازگشایی ۱۷۰ راه فرعی مسدود

ساری - ایرنا - تشدید بارش ها و کولاک باعث در محاصره برف قرار گرفتن ۱۷۰ روستای مازندران شده که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری عوامل راهداری با تکمیل شدن تجهیزات برف روبی در حال پاکسازی و رفع انسداد جاده فرعی استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه هفته جاری با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا و بارش شدید برف، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا از روزهای پایانی این هفته تا اوایل هفته آینده هشدار داده بود.
بررسی پیش بینی هواشناسی مازندران گویای آن است که از بامداد امروز جمعه، شدت گرفتن بارش برف در مازندران باعث انسداد ۱۷۰ راه روستایی شد.
مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما که در ارتفاعات نیز با برف همراهی می شود، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

افزایش تعداد روستاهای در محاصره برف مازندران/  آغاز بازگشایی ۱۷۰ راه فرعی مسدود

بازگشایی تمامی راه‌های مسدود شده تا ظهر فردا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوالی ساعت ۱۶ عصر امروز ۱۶۹ روستا در استان مازندران در انحصار برف بودند و با همراهی عوامل راهداری برف روبی و بازگشایی جاده فرعی ۱۹ روستا انجام شده بود اما با ادامه بارش برف و کولاک تعداد به روز شده آمار روستاهای محاصره شده در برف و انسداد راه به ۱۷۰ روستا رسید.
حسینعلی محمدی شیرکلاهی خاطر نشان کرد: همچنین برق چهار روستا در بخش دو دانگه ساری به دلیل بارش برف و آسیب به زیرساخت ها قطع شده بود که با همراهی کارکنان توزیع، برق چهار روستا وصل شد و اتصال سایر روستاهای مشکل دار به شبکه برق در دست انجام است.
وی ادامه داد: همچنین بارش برف مشکلات مخابراتی و ارتباطی را برای ۲ روستای بابل ایجاد کرده بود که با همراهی شرکت مخابرات و زیرساخت مشکلات این روستاها برطرف شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران پیش بینی کرد که راه روستایی تمامی جاده های فرعی مسدود شده استان حداکثر تا قبل از ظهر فردا شنبه بازگشایی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha