بازگشایی تمامی راه‌های اصلی و فرعی درگیر برف در مازندران

ساری - ایرنا - فعالیت سامانه بارشی در چند روز گذشته، بارش باران و برف و انسداد ۳۵ راه اصلی و روستایی مازندران را درپی داشت که با تلاش عوامل راهداری اکنون تمامی این محورها بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش‌ شدید برف از بامداد جمعه هفته گذشته در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ به غیر از انسداد ۳۴ راه روستایی و یک راه اصلی در غرب مازندران، قطعی برق در ۲۰ روستا و همچنین قطعی شبکه انتقال آب آشامیدنی در بخش هایی از میاندورود از دیگر مصیبت‌های این بلیه در ساعت‌های گذشته در استان بوده است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز چهارشنبه شنبه هفته گذشته با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا و بارش شدید برف، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا از روزهای پایانی این هفته تا اوایل هفته آینده هشدار داده بود.

بررسی پیش بینی هواشناسی مازندران گویای آن است که از بامداد جمعه هفته گذشته، شدت گرفتن بارش برف در مازندران باعث انسداد ۳۴ راه روستایی شده بود.

مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما که در ارتفاعات نیز با برف همراهی می شود، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

همچنین تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران تا روز دوشنبه هفته جاری در حالت آماده باش قرار دارند.

بازگشایی تمامی راه‌های اصلی و فرعی درگیر برف در مازندران

در این پیوند حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران مازندران، با توجه به هشدار نارنجی صادر شده و بارش‌های برف و باران در چندروز گذشته در استان گفت: برخی از ارتفاعات استان از جمله بلده نور، بندپی شرقی بابل، ولوپی سوادکوه، دودانگه و چهاردانگه ساری مسیرهایی بودند که بازگشایی شدند.

وی با اشاره به اینکه در میاندورود و کیاسر رانش زمین و در شهرهای محمود آباد و بابلسر هم آبگرفتگی را شاهد بوده ایم، افزود: با تلاش‌های نیروهای راهداری، امدادی و مردمی این مسیرها نیز بازگشایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha