نماینده گناباد:مردم بصیرت خود را در دفاع از انقلاب نشان داده اند+فیلم

گناباد- ایرنا- نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت:مردم طی ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود مشکلات، همواره با شرکت باشکوه در صحنه، بصیرت دینی و انقلابی خود را در دفاع از دستاودرهای انقلاب نشان دادند و یکی از این مصادیق بارز آن حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد صفایی روز شنبه در سخنرانی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن گناباد افزود: تحریم ها برای مردم ما مشکلاتی را ایجاد کرده است ولی مردم وفادار و معتقد به مبانی اسلامی به تبعیت از رهبری و آرمان های انقلاب در برابر مشکلات ایستادگی کردند و بیش از پیش به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی پای بند هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای انجام عملیات اکتشاف معادن در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

صفایی افزود: این میزان اعتبار در زمینه های اکتشاف مواد معدنی شامل طلا، مس، سرب و روی در محدوده‌های چاه مسی، کلاته آهنی، چیلار، کلاته رود گز و بی بی غیبی شهرستانهای گناباد و بجستان سرمایه گذاری می شود.

وی ادامه داد: بعد از اتمام مراحل نخست اکتشافی و با راه اندازی واحدهای استخراج این مواد معدنی در یک سال آینده در شهرستانهای گناباد و بجستان و از طرفی با بهره برداری از فرودگاه گناباد در آینده نزدیک، شاهد تحول در اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستانها خواهیم بود.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی و معدنی در شهرستانهای گناباد و بجستان طی حدود ۲ سال گذشته جذب شد که بخش اعظم آن مربوط به اجرای طرح بزرگ فروسیلیسیم گناباد است.

صفایی با اشاره به بهره برداری از نخستین واحد مونتاژ تراکتور شرق کشور در شهرستان گناباد همزمان با هفته دولت امسال افزود: در آینده نزدیک با راه اندازی ۱۰۰ واحد قطعه سازی تراکتور در این شهرستان، گناباد به قطب تولید در این بخش تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۲ هزار نفر از جوانان و متقاضیان اشتغال شهرستانهای گناباد و بجستان از تسهیلات اشتغالزایی بنیاد علوی و برکت طی یک سال اخیر برخوردار شدند و برای نخستین بار تسهیلاتی از طرف این بخشها برای احیا و مرمت قنوات این شهرستانها طی امسال تخصیص یافت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تامین پایدار برق و آب را از مسائل و مشکلات گناباد ذکر کرد و گفت: از سال ۱۳۶۵ تنها یک پست برق در این شهرستان فعال بود و برای جوابگویی به نیاز سرمایه گذاریهای جدید صنعتی و معدنی نیازمند توسعه کمی و کیفی این بخش بودیم لذا پست مبیل در ناحیه صنعتی کوثر گناباد احداث شد و پست ۱۳۲ کیلوولت هم با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.

صفایی جذب سه هزار تن قیر را از دیگر اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستایی این شهرستانها طی یک سال گذشته دانست.

آحاد مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی گناباد همزمان با سایر نقاط کشور و استان خراسان رضوی با حضور پر شور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و بار دیگر بر حمایت از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند و بصیرت خود را در مقابل ترفندهای دشمنان نشان دادند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha